• Anonym (F)

    Folk som tar saker ur soprummet

    Vet du om att de finns familjer med sämre ekonomi än vad ni har?? Det finns de som är så fattiga att en hög med gratis blöjor är precis vad de behöver, de vet ju inte att ni haft dem liggande i källaren i tio år. Det kan vara läge att tycka synd om såna människor istället för att döma dem!

  • Anonym (F)
    Anonym (Va) skrev 2021-01-03 10:34:47 följande:

    Men va? Tog de bajsblöjor?? Vad äckligt


    Läs ordentligt, de var oanvända!
  • Anonym (F)
    Anonym (Kan folk göra så här) skrev 2021-01-03 10:42:27 följande:

    5. Blöjorna var inte direkt rena det var ju sågspån och massa annat äckel på dem så de syndes att de var gamla och stått i skitigt förråd.

    Därför vi reagerade. Hade de ej varit äckliga så hade vi givet vis skänkt bort dem.


    Jag fattar fortfarande inte, vad rör det er om någon annan tyckte att de ville ha blöjorna?? Alla blöjor kanske inte var smutsiga med sågspån och olja på.
  • Anonym (F)
    Anonym (Kan folk göra så här) skrev 2021-01-03 10:54:41 följande:

    Jo jag tänker mest på barnet så det ej blir sjuk.

    Man vet ju inte om familjen mus varit bland blöjorna

    Så det var mitt samvete som satte in.

    Skulle ninex använda underkläder som någon kastat trots prislappen sitter kvar.


    Isf fattar jag inte varför ni inte knöt påsen, som man gör med riktiga sopor för att sakerna inte ska spridas åt alla håll i tunnan. Antagligen trodde personen att sakerna var ok att använda just för att ni inte knöt påsen. De hade nog inte ställt sig och tittat i påsen om den var stängd!
  • Anonym (F)
    Anonym (Kan folk göra så här) skrev 2021-01-03 11:26:19 följande:
    Svårt att knyta en flergångs påse med tygband. Där av.
    Hur korta handtag hade påsen egentligen...? I värsta fall tar man ett snöre och knyter ihop handtagen eller lägger det i en påse som man kan knyta. Sopor ska inte bara slängas löst i tunnan, gör om gör rätt nästa gång!
Svar på tråden Folk som tar saker ur soprummet