Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Hjälp!!

Varför är du emot professionell hjälp?? Du kommer inte klara det där på egen hand för det handlar om att bryta tankemönster, och om du hade klarat det själv hade du väl redan gjort det men tydligen vet du ju inte hur du ska hantera dina tankar kring mat.

Sök hjälp hos din vårdcentral, be om att få gå i terapi för dina problem.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (OrkarI) skrev 2021-01-03 11:52:33 följande:
    Barnen, livet och allt har tid plats och tid . Därav vill jag testa på egen hand först.
    Länken du fick var verkligen bra! Men jag vill fortfarande slå ett slag för att söka hjälp hos din vc. De flesta kan idag erbjuda terapi via internet, då har man ett fysiskt samtal först och sedan går man igenom moduler hemma, när man har tid själv. Det borde gå att kombinera med familjelivet!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (OrkarI) skrev 2021-01-03 12:02:12 följande:

Hade jag spytt eller svultit mig själv då lär jag fått hjälp. Men är du en lätt överviktig person i 30 års åldern lär man väl inte få hjälp på vc?

Har dock fått psykiskt ohälsa av detta och vill inte träffa folk / prata med

folk utöver familjen längre så det kanske man kan trycka på.

Min mammaledighet är slut och jag har valt att plugga på distans för att jag inte klarar av folk just nu. Fast att jag har ett socialt 100 % jobb.

Din ålder eller vikt spelar ingen roll. Du har psykiska problem och har all rätt att få hjälp med det.
    Anonym (OrkarI) skrev 2021-01-03 12:41:25 följande:

Någon som vet om man får psykolog via vc eller får fixa det själv? Har svårt att se vad en läkare på vc kan göra åt detta. Kanske bara jag som haft dålig erfarenhet av vc läkarna i min lilla stad

Ja du får hjälp av en riktig psykolog, det är inga vanliga läkare som sköter sådan terapi. Du har kontakt med den personen under hela tiden du gör modulerna också och får feedback på det du skriver i modulerna.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (I) skrev 2021-01-03 13:00:32 följande:
    En psykolog eller kurator är olika beroende på vc 
    Hur som helst får man professionell hjälp.
Svar på tråden Hjälp!!