• Swedman

    Är detta sant?

    Av en slump hittade jag en video på Youtube som fick mig att börja fundera.. Eftersom jag är medelålders och har upplevt både det ena o det andra så finns livsåskådningsfrågor kvar att grotta ner sig i SAMT personlighetsutveckling. Jag sväljer inte allt som sägs rörande vårt ursprung och evolutionen. De hittar några benrester i Afrika och sen har hela mänsklighetens utveckling ställts på ända. Är vi på rätt spår? Vet vi vad vi pratar om?


    Denna unga kvinna fick mig att lyssna mer och jag är nyfiken på era tankar runt det hon berättar.  Själv är jag ingen som säger "aldrig". Jag har ett öppet sinnelag. 

    Länk till videon som jag lyssnade på:

    ">




    Länk till hennes hemsida:
    https://www.lightatthecenter.com/om-light-at-the-center

    Hon har ett gäng med videos på Youtube. En grupp är på svenska. En annan på engelska. 

  • Svar på tråden Är detta sant?
  • Anonym (Hold my beer)

    En del personer behöver man inte lyssna länge på innan man inser att de är foliehattar.

    Det är bra att ha ett öppet sinne, men det ska inte vara så öppet att hjärnan trillar ut.

  • Steven01

    Vissa saker är bäst att acceptera tex evolutionen.
    Varför? Dels är den väl etablerad bland forskare, sen tror du inte att världens ALLA kristna skulle vara intresserade av detta då evolutionen är en nagel i ögat på dem?

    Intressant ändå att viss personer är så okritiska som TS verkar vara. En video på YT och sen åker evolutionen ut direkt.

  • Swedman
    Steven01 skrev 2021-01-03 17:45:19 följande:

    Vissa saker är bäst att acceptera tex evolutionen.
    Varför? Dels är den väl etablerad bland forskare, sen tror du inte att världens ALLA kristna skulle vara intresserade av detta då evolutionen är en nagel i ögat på dem?

    Intressant ändå att viss personer är så okritiska som TS verkar vara. En video på YT och sen åker evolutionen ut direkt.


    Säg inte att jag är okritisk. Jag är skeptisk till de flesta läror som finns. Har dock hört på en del andra videos hon har och det hon berättar ligger nära till det jag känner är mest rimligt. Jag går inte in på detaljer....jag är inte här för att övertyga nån utan mer för att få höra andras åsikter. 
  • Steven01
    Swedman skrev 2021-01-03 21:00:19 följande:
    Säg inte att jag är okritisk. Jag är skeptisk till de flesta läror som finns. Har dock hört på en del andra videos hon har och det hon berättar ligger nära till det jag känner är mest rimligt. Jag går inte in på detaljer....jag är inte här för att övertyga nån utan mer för att få höra andras åsikter. 
    Sorry vetenskapen struntar i hur du "känner" Om du har bevis för att evolutionen inte stämmer föreslår jag att du skriver ner detta och hämtar nobelpriset.
  • Mattrix





    Hittade en annan säker källa på övernaturliga fenomen. Trod de eller ej men detta måste vara sanning.

  • Swedman

    Haha.   Det är fullständigt klart vad ni anser. Jag kan ju säga att det finns två läger, de som ser detta som nya religionen och de som avfärdar allt som skitsnack. Jag? Jag kommer inte att säga varesig bu eller bä. Jag kommer att fortsätta läsa om henne eftersom hennes version stämmer väl överens med vad andra skriver.  Men en del saker är väl magstarkt även för mig.

  • Swedman
    Steven01 skrev 2021-01-03 21:26:52 följande:
    Sorry vetenskapen struntar i hur du "känner" Om du har bevis för att evolutionen inte stämmer föreslår jag att du skriver ner detta och hämtar nobelpriset.
    Jag behöver inte ha nån Vetenskap som bedömer mig. Hela tråden handlar om vad man tror och vilken känsla man har som är mest rätt. Evolutionen är bara en av flera teorier - som dessutom ändrar sig. 
    Varför du blandar in Nobelpriset vet jag inte. 
  • flygrl
    Steven01 skrev 2021-01-03 17:45:19 följande:

    Vissa saker är bäst att acceptera tex evolutionen.

    Varför? Dels är den väl etablerad bland forskare, sen tror du inte att världens ALLA kristna skulle vara intresserade av detta då evolutionen är en nagel i ögat på dem?

    Intressant ändå att viss personer är så okritiska som TS verkar vara. En video på YT och sen åker evolutionen ut direkt.


    Va har du för belägg att evolutionen skulle va en nagel i ögat på ?världens ALLA kristna??

    Visst finns det många kristna som motsätter sig evolutionsläran MEN samtidigt är vi också många kristna som inte alls har nåt problem med den. Ledaren för en stor del av världens kristna påven är en av dom som inte ser nån motsättning mellan evolutionen och kristen tro.
Svar på tråden Är detta sant?