• Anonym (Caligula)

Tjejer, vad är dominant?

Ok träffat en ny tjej .

Hon säger att hon föredrar att män är dominanta i sängen.

Nu skulle jag vilja veta exakt vad detta innebär.

Vill ha svar från tjejer eller män med erfarenhet från verkligheten.

Jag är redan ganska dominant och som många andra män väldigt bevandrad i porr så jag kan liksom utföra mitt jobb med fullgott resultat., men jag skulle vilja veta vad kvinnor (i allmänhet) anser är dominant i sängen.

Finns det några NO NO?

• Svar på tråden Tjejer, vad är dominant?
  • Anonym (Porr)

Du är väldigt bevandrad i porr så du kan liksom utföra ditt jobb med fullgott resultat? Mina varningsklockar dånar så jävla högt. Händer att jag själv kollar porr, men att tro att porr (och jag gissar porr med dominanta inslag) gör att du kan utföra ditt jobb är det dummaste jag hört på länge. Hur gammal är du? (Hoppas på ung, annars blir jag orolig) Men för att svara på din fråga, att tro att porren lär dig är ett stort NO NO! I övrigt måste du naturligtvis prata igenom det hela med tjejen/kvinnan i fråga. Det är hennes gränser som gäller. Man ger sig inte på dominant sex genom att gissa sig fram.

• Anonym (CC)

Det är väl bättre att du frågar kvinnan själv vad hon vill att du gör och inte gör?

• Anonym (Caligula)
    Anonym (Porr) skrev 2021-01-03 15:27:26 följande:

Du är väldigt bevandrad i porr så du kan liksom utföra ditt jobb med fullgott resultat? Mina varningsklockar dånar så jävla högt. Händer att jag själv kollar porr, men att tro att porr (och jag gissar porr med dominanta inslag) gör att du kan utföra ditt jobb är det dummaste jag hört på länge. Hur gammal är du? (Hoppas på ung, annars blir jag orolig) Men för att svara på din fråga, att tro att porren lär dig är ett stort NO NO! I övrigt måste du naturligtvis prata igenom det hela med tjejen/kvinnan i fråga. Det är hennes gränser som gäller. Man ger sig inte på dominant sex genom att gissa sig fram.

Och du verkar ha haft en jättetrevlig jul. Vilken härlig ton du har. Är du dagens mest bittra person eller skall vi se om det kommer någon mer?

Med porr så menar jag att jag ren generellt vet vad som anses vara dominant. Och bara för din upplysnings skull så har jag inte för avsikt att utöva några grövre tilltag överhuvudtaget. Jag har också en fri vilja men det övergår väl ditt förstånd. Som inte ens kan läsa en helt odramatiskt fråga och svara på den utan att få det att låta som om jag tänkte börja massmörda .

Antagligen så är jag dessutom minst 10år äldre än dig, jag är född på 70-talet och har genomgått flertalet sexuella möten med lyckad utgång.
  • TvillingmammaVästgöte

Jag är rädd för att det finns lika många svar på den frågan som det finns kvinnor. Bäst är nog att du prövar dig fram och försöker läsa av vad hon gillar. Eller fråga henne. Det är ju självklart skillnad på om hon är ung och oerfaren eller med i en BDSM-klubb, eller någonstans däremellan.

• Anonym (Caligula)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2021-01-03 15:51:33 följande:

Jag är rädd för att det finns lika många svar på den frågan som det finns kvinnor. Bäst är nog att du prövar dig fram och försöker läsa av vad hon gillar. Eller fråga henne. Det är ju självklart skillnad på om hon är ung och oerfaren eller med i en BDSM-klubb, eller någonstans däremellan.

Vi är jämngamla medelålders, frågan handlar inte om vad JAG skall göra med HENNE, utan vad kvinnor anser vara dominant, mera som en enkät, där det enskilda svaret inte har så stor betydelse utan snarare majoriteten. Jag är inte en empatilös person som skiljer på sex och kärlek. Vi har bra sex som det är , bara undrar vad kvinnor lägger in i ordet dominant. 
  • Anonym (Porr)
    Anonym (Caligula) skrev 2021-01-03 15:45:22 följande:
    Och du verkar ha haft en jättetrevlig jul. Vilken härlig ton du har. Är du dagens mest bittra person eller skall vi se om det kommer någon mer?
    Med porr så menar jag att jag ren generellt vet vad som anses vara dominant. Och bara för din upplysnings skull så har jag inte för avsikt att utöva några grövre tilltag överhuvudtaget. Jag har också en fri vilja men det övergår väl ditt förstånd. Som inte ens kan läsa en helt odramatiskt fråga och svara på den utan att få det att låta som om jag tänkte börja massmörda .
    Antagligen så är jag dessutom minst 10år äldre än dig, jag är född på 70-talet och har genomgått flertalet sexuella möten med lyckad utgång.
    Trodde att det var en tonåring som skrivit. Aldrig hört en medelålders man skriva att han kan leverera i sängen för att han lärt sig från porren. Trodde man hade större förstånd som 40 plus ärligt talat. Om det får dig att tycka att jag är bitter, be my guest.

Det som "generellt anses vara dominant" inom porren är ju inte på något sätt samma som verkligheten. Är född 75 och har levt i ett sub/dom-förhållande i många år. Om du är så kunnig och framgångsrik hade du vetat att du måste prata med henne. Att det handlar om förtroende och att sätta upp gränser. Dominant kan betyda allt från en lätt klatch på rumpan, till bondage och uppåt. Att du blir så defensiv får klockorna att ringa ännu högre. Massmördare? Vad snackar du ens om? Du låter däremot totalt oerfaren inom dominans, oavsett om du "genomgått flertalet sexuella möten". Vad andra tycker är dominant säger inget om vad den här kvinnan tycker är dominant. Vad porren visar som dominant säger absolut inget om vad den här kvinnan menar. Prata med henne för guds skull.
  • Anonym (Gillar ta emot)

För mig är dominant inte några lekar med dominans-undergivenhet utan dominant kan vara tex att mannen för och har befälet i sängen... tex byta ställning, bestämmer ordningen tex vad som görs under förspel och när penetrering sker... att jag som kvinna slipper aktivt tänka utan kan försöka koppla bort hjärnan och bara ge mig hän och njuta. Stämma av behövs inte när man varit ihop länge och redan vet gränserna.

Sedan kan det andra dagar vara mer riktig dominan med att han när jag kommer in i sovrummet har planerat något. Tex drar ner mig på sängen, binder mig i sängstolpar och tillfredställer mig med vibrator/dildo eller tar glidmedel och sedan mer pang på...

Dominans i samförstånd med sin partner.

• Anonym (Madeleine)

För mig innebär dominant i sängen att mannen tar initiativ, leder och för sexet framåt. Att han lyssnar på mig och mina signaler och gärna överraskar och testar saker och testar gränser och gärna går utanför sin egen comfortzone.

Om det sen handgripligen handlar om dask i stjärten, knulla i timmar, gagboll, fastkedjad i sängen eller deeptroath spelar ingen roll. Det viktiga är att han uppfattar mina signaler, har självförtroende och slutar undra om det han gör är godtagbart.

• Anonym (olika för alla)

Som enkelt svar på din fråga eftersom du inte verkar få några är att det i första hand handlar om ett mindset.

Man blir inte bara en sexuellt dominant person även om man kan leka dominant och experimentera med olika roller. Antingen har man en sådan personlighet eller ej så den biten kan man inte öva upp lika lite om att man inte kan bli auktoritär eller undergiven om inte rätt personlighet finns,

Men samtidigt förändras ju ens personlighet utefter de människor man träffar Oftast blir en vuxen person mer dominant gentemot ett barn, även om ett barns personlighet automatiskt kan vara mer dominant i sitt agerande. 

Alltså en kvinna som söker en dominant man i sängen, vill ha en man som hon kan känna sig undergiven med, hon vill att han ska ta kontrollen, överraska henne, vara  bestämd i sitt kroppsspråk, utförande, hur han hanterar henne, får henne att känna sig. Sedan vill vissa ta detta längre genom att få direkta order, direktiv, leva med att ständigt bli kontrollerade av sin doms vilja, dock aldrig mot sin egen. Du måste fråga din kvinna hur långt hon vill gå? Kanske vill hon bara att du ska ta de flesta initiativ i sängen, bestämma lite över vad som sker, visa manlig styrka, ta tag i henne när hon inte är beredd exvis. Vissa vill ha inslag av våld, snuskiga ord, bli kallad slyna, bli straffade tex, andra vill mer ha den psykologiska dominansen i vardagen som inte alltid måste leda till sex.

Fråga henne mer utförligt!

• Anonym (Caligula)

Tack. Det var väl lite de svaren jag sökte.

Antar att jag alltid varit ganska dominant I sängen. Dock inte utanför . Jag har inget intresse heller av att bestämma allt i ett förhållande.

Så trött man blir bara på att alla trådar man startar i olika ämnen först måste bemötas med aggressivitet och tråkig ton. Jag tappar nästan intresset för att läsa resten av svaren.

• Anonym (Gillar ta emot)
    Anonym (Madeleine) skrev 2021-01-03 17:44:20 följande:

För mig innebär dominant i sängen att mannen tar initiativ, leder och för sexet framåt. Att han lyssnar på mig och mina signaler och gärna överraskar och testar saker och testar gränser och gärna går utanför sin egen comfortzone.

Exakt så!
  • Mrs vanilla

Dominans för mig är när mannen styr och tar initiativet till vad som ska hända under förspel och själva sexet. Gärna hålla en i ett fast grepp och lite hårdhänt. Och samtidigt vara intresserad av min njutning.

• Anonym (olika för alla)
    Anonym (Caligula) skrev 2021-01-03 18:00:56 följande:

Tack. Det var väl lite de svaren jag sökte.

Antar att jag alltid varit ganska dominant I sängen. Dock inte utanför . Jag har inget intresse heller av att bestämma allt i ett förhållande.

Så trött man blir bara på att alla trådar man startar i olika ämnen först måste bemötas med aggressivitet och tråkig ton. Jag tappar nästan intresset för att läsa resten av svaren.

Håller med o den tråkiga tonen som kommer i nästan alla trådar.

Problemet som uppstår är att folk som hängt här för länge har tappat respekten för forumet och reglerna och framförallt intresset för nya trådar som de tycks sig ha hört eller svarat på förr.

Lösningen är att de inte svarar alls på saker som stör dem!
  • Walker90

Först och främst: Prata med tjejen du ska ha sex med. Kolla vad hon gillar och inte gillar. Utgå inte från porr, porr är fejk och extremt överdrivet. Hoppas du förstår det!

2. Använd kodord. Gul = Sakta ner/lugna ner dig. Röd = Stopp, sluta omedelbart.

Jag personligen brukar säga till min man att ?ikväll vill ha ha hårdhänt sex, var dominant mot mig?. Då vill jag att han ska vara grov i språket, hålla fast mina handleder, smiska, strypa lätt osv MEN det här är något vi diskuterat innan vi testat. Kommunikationen är det viktigaste!

• Gaskarl

Tråkig ton i svaren, ja, ibland, absolut.

Men om TS menar att (Porr) med sina svar, var aggresiv i sina svar, så tycker jag att ni har fel, hon, jag gissar att det är en hon, har rätt i det hon skriver..Frågan är konstigt ställd av en erfaren person.

• Tukt

...ja och eftersom få saker kräver en bra kommunikation så mycket som just dominans blir det i mitt tycke fel att ha någon omröstning på Familjeliv om det.

• Gaskarl
    Tukt skrev 2021-01-04 11:16:39 följande:

...ja och eftersom få saker kräver en bra kommunikation så mycket som just dominans blir det i mitt tycke fel att ha någon omröstning på Familjeliv om det.

Svar på tråden Tjejer, vad är dominant?