• Lillmajsan

    Present till nyblivna föräldrar

    Hallå FL.

    Jag skulle behöva lite tips på en "träffa bäbis för första gången" present.
    Sambons bästa vän sedan 15 år tillbaka fick en liten tös nu den 18e december och vi ska nu på tisdag få se den lilla för första gången liveHjärta
    (Vi ska stå utanför i deras trädgård och de ska komma ut på den inglasade altanen med tösen så helt Corona-säkert)

    Jag vill gärna ha med mig något till tösen men har även tänkt på något till de nyblivna föräldrarna. Detta är deras första barn.
    Innan förlossningen så fick de lite saker så som snutte, skallra, blöjtårta mm utav oss alla i kompisgänget men jag vill som sagt ge något även nu men har absolut ingen aning om vad.
    Så jag tänkte jag skulle fråga här ifall någon har någon ide på vad man kan ge.Solig
    Så hit me med alla förslag ni kan komma påSkrattande

  • Svar på tråden Present till nyblivna föräldrar
  • LittleSunshine84

    Kort med barnets utveckling!

    Finns färdiga kort man lägger ut brevid barnet där det står typ 1 vecka, 1 månad etc så lägger man brevid den lilla. Som målstolpar :)

  • Tow2Mater

    Då det är Sambons bästa vän - vilka ideer har han föreslagit?

    En ny vattenkokare.
    En elektrisk flaskvärmare.

  • Astriidlind

    Rofadesign.se har jättefina personliga presenter man kan köpa. Eller så finns det en sovnalle på lekia som lyser i olika färger och om du trycker på foten så kommer det vaggvisa från den med.

  • Astriidlind

    Rofadesign.se har jättefina personliga presenter man kan köpa. Eller så finns det en sovnalle på lekia som lyser i olika färger och om du trycker på foten så kommer det vaggvisa från den med.

    Nu såg jag att du menade till föräldrarna men även den hemsidan har massa fint till vuxna och barn!

  • Aliona

    Vi fick en tioårsdagbok av några släktingar som jag blev jätteglad flr. Du vet, en sån med en sida per dag, och några rader för varje dag i tio år. Det räcker att skriva en mening eller två varje dag. Vi har använt den i fyra år nu och det är superkul att gå tillbaka och läsa vad vi gjorde eller framsteg som bebisen gjorde samma dag tidigare år.

    En annan present som jag önskat att någon gett mig är boken Konsten att fotografera ditt barn.

  • Fröken W

    Till föräldrarna skulle jag ge antingen blommor, funkar alltid. Andra bra saker till nyblivna föräldrar är hjälp i hemmet, t.ex. tvätta, städa, gå ut med bebis i vagnen så föräldrarna kan sova. Detta blir svårt nu i.o.m. corona. Men kanske kan ni erbjuda barnvakt en kväll längre fram så föräldrarna kan få tid för varandra.

    Vill ni köpa något till barnet så går ju kläder alltid åt. Men köp gärna kläder i strl 62 eller större skulle jag säga eftersom de flesta besökarna gärna ger de minsta storlekarna. Tänk dock på säsong så ni inte köper vintersaker, strl 62 kommer bebisen antagligen kunna ha framåt våren.

    Annars blöjor. Även om de fått blöjtårta så går blöjor åt, snabbt. Det är också relativt dyrt så ett blöjpaket skulle jag uppskattat. Strl 2 eller 3 skulle jag satsa på. Rekommenderar Libero touch. Mjuka och sitter bra.

  • AmandaKS

    Jag hade som nybliven förälder älskat om någon kom med en form hemmagjord lassange eller liknande! Man vill inte ha så mycket mer än tid med sin nya bebis och familj, och slipper man laga mat en dag eller två så är det guld värt!

  • viljaa

    Mat!!!!! Som bara är att värma på. Erbjud inte att vara barnvakt eller nåt sånt, det enda de vill är förmodligen att vara med sin lilla skatt. <3

  • Lillmajsan

    Tusen tack för alla tips!

    Vi bestämde oss för blöjor, några matlådor samt en bok där de kan fylla de tre första åren.

    Tack igen för alla tips och ideer!

Svar på tråden Present till nyblivna föräldrar