Anonym (@) skrev 2021-01-06 16:39:44 följande:
Undertonerna i det du skriver är ju att du inte vill göra rätt för dig utan nu har har du akassa,då kan de enligt dig inte dra löneutmätning och sen vill du ha csn för då kan de heller inte dra utmätning och då ska du ha skuldsanering så när du är klar med studierna så är skulderna borta och du kan leva livet igen. Istället för att jobba och knega som vi andra på "vanliga " jobb och acceptera löneutmätning och ta DITT ansvar i den härva du själv har försatt dig i.
Jag har inte försatt mig själv i detta, däremot en global pandemi och jag hade inget val än att försätta mitt aktiebolag i kk efter 25 år varav det sista åt upp allt kapital. I efterhand borde jag ha gjort det redan i februari men med över 20 anställda lovade jag mig själv att kämpa in. i. det. sista.
Det medförde även andra komplikationer, utbrändhet och allt möjligt för mig personligen. I hela mitt arbetsliv har jag betalat mina försäkringar och a-kassa utan att de utnyttjats. Jag har förmodligen betalat staten mer både privat och som arbetsgivare tiodubbelt mot för dig och de flesta, gemene man.
Så nej, jag skäms inte för att jag hamnat här och nej, jag försöker inte mjölka systemet, ett system jag har rätt till och betalat för. Men med det inte sagt att man kan vara smart.