• Tekoppshammare

    Tps på tv-serier??

    Snälla kom med alla tips ni har på bra tv-serier ? gärna såna som har några år på nacken så man inte måste hålla på o vänta på nästa säsong.

    Här är några serier som jag gillar ? för att ge ett hum om vilka typer av serie jag är ute efter:

    Sons of Anarchy
    Breaking Bad
    Dexter
    House MD
    Supernatural
    Grimm
    Once upon a time
    Vår tid är nu
    Big little lies
    Dead to me

    Mfl

    Hit me! :)

  • Svar på tråden Tps på tv-serier??
  • Tekoppshammare
    Anonym (Hedvig) skrev 2021-01-07 11:56:29 följande:

    Den bästa tv-serien som jag sett på länge är en som jag plöjde strax före jul:

    Travelers (Netflix) finns två säsonger. Rekommenderar denna jättemycket om man gillar lite science fiction och tidsresor. Handlar inte om rymdskepp, aliens etc.

    Rekomenderar även:
    Tiny pretty things (Netflix) finns bara en säsong ännu, men den var rejält bra och spännande.

    Andra jag rekommenderar är:

    YOU (Netflix) urspännande

    Teen Wolf (lite som Once upon korsat med Pretty Little Liars, fast i mitt tycke bättre än PLL).

    Westworld som är ganska "mörk" i tonen och blodig, men väldigt spännande (Netlix) och gillar du Dexter så fixar du denna också.

    Brave New World (HBO)

    Om du kan tänka dig en serie som utspelar sig i dåtid så rekommenderar jag:
    Ödets lågor eller The charity basar, vilken i mitt tycke var mycket bättre och mer spännande än den serien som alla pratar om just nu Bridgerton (båda serierna finns på Netlix).

    Slutligen om du kan få tag på denna serie någonstans så rekommenderar jag den om du gillar ungdomsserier med lite övernaturliga inslag:

    Charmed (eller Förhäxad som är den svenska titeln)

    samt så klart den serie som startade hela övernaturliga/tonårsgenren (till vilken ex Supernatural tillhör):
    Buffy the Vampire slayer


    Suveränt!! Tack!! 

    Jag har försökt mig på West world flera ggr, men inte lyckats fastna - vilket är märkligt, för det borde vara precis min sorts serie... 

    Charmed <3 Åh jag älskade den när den gick! Tack för påminnelsen!

    I övrigt har jag faktiskt inte sett nån av de serier du nämner här (varav ett par ju dessutom rekommenderats av andra i tråden (vilket ju bara är bra, menar jag)), så detta är ju perfekt!
  • Tekoppshammare
    Anonym (Hedvig) skrev 2021-01-07 12:00:22 följande:

    Och såklart


    A Handmaids tale (HBO) en mörk spännande dystopi som känns skrämmande aktuell i dessa Trump-tider.


    Ja, den har jag hört talas om, men inte sett, så tack även för detta tips!
  • Aniiee

    Ok.... gigantisk lista (som jag behöver uppdatera....) återfinns här: trakt.tv/users/aniiee/lists/all-my-series    Tiny: tinyurl.com/y326o4n6

    Botanisera gärna där, spannet på genrer är vitt, från gamla barnserier som Tintin till nyare skräckserier som American Horror Story

    Här är ett random urval av serier från listan:
    The 4400
    Alias
    Battlestar Galactica (2005)
    Chicago Fire
    Dark Angel
    Eastsiders
    Fauda
    Good Witch
    Hemlock Grove
    inTreatment
    Justified
    Killjoys
    Legend of the seeker
    Marvel's Cloak and Dagger
    NCIS: Los Angeles
    Outlander
    Penny Dreadful
    Quantum Leap
    Rebellion
    Sactuary
    Teen wolf
    Undercover
    Veronica Mars
    White COllar
    X-files
    Younger
    Z Nation


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Tekoppshammare
    Aniiee skrev 2021-01-07 13:01:14 följande:

    Ok.... gigantisk lista (som jag behöver uppdatera....) återfinns här: trakt.tv/users/aniiee/lists/all-my-series    Tiny: tinyurl.com/y326o4n6

    Botanisera gärna där, spannet på genrer är vitt, från gamla barnserier som Tintin till nyare skräckserier som American Horror Story

    Här är ett random urval av serier från listan:
    The 4400
    Alias
    Battlestar Galactica (2005)
    Chicago Fire
    Dark Angel
    Eastsiders
    Fauda
    Good Witch
    Hemlock Grove
    inTreatment
    Justified
    Killjoys
    Legend of the seeker
    Marvel's Cloak and Dagger
    NCIS: Los Angeles
    Outlander
    Penny Dreadful
    Quantum Leap
    Rebellion
    Sactuary
    Teen wolf
    Undercover
    Veronica Mars
    White COllar
    X-files
    Younger
    Z Nation


    Tack tack tack! Många gamla godingar som jag sett en eller flera ggr, men även serier som är helt nya för mig - så helt perfekt! Tack!
  • Tekoppshammare
    Nandez skrev 2021-01-07 19:32:52 följande:

    Six feet under.


    Redan sett fyra ggr, varav senast under hösten... tyvärr. Himla bra tips ändå!
  • Casperzinho

    Slår ett slag här för två äldre polisserier, The Wire och The Shield, som ni ungdomar kanske har missat. Hög kvalitet båda två!

  • Anonym (tobbe)

    Person of interest var en bra serie tyvärr försvann den i höstas från Netflix men den finns säkert på någon annan tjänst.

    Om du gillade sons of anarchy då kan du ju se spinoffen maya,

    Shooter är hyfsad det är en serie dom gjort baserat på filmen.

  • Trudekt

    The Mandalorian har väl ingen missat, en westernserie i rymden. Påminner mycket om forna tiders stiltunga westernfilmer med, tja, Clint Eastwood, men satt i rymden. Sedan blir det kinesisk 70-talskarate av det, men den håller bra och jag ser fram emot säsong 3.


    The Expanse. En deckar-thriller-drama-action-science fictionserie i rymden. Vansinnigt bra. SkålTror att säsong 5 nyss har startat, den baseras på en bokserie som ännu inte avslutats men den ska vara slut ganska snart. Helt övertygad om att Amazon har pengar nog att slutföra TV-serien på ett bra sätt - det är annars ett problem, många serier jag gillar läggs ner i förtid. Avsnitt 1 fick jag se två gånger.


    Moderna serier som utspelar sig i nutid tycks jag ha svårt för, bara massa knarkromantik och skit. *kasta smuts

Svar på tråden Tps på tv-serier??