• Byfriidha

Vi som längtar efter liten

Jag och sambon fick våran såååå efterlängtade dotter för 3 månader sedan. Fick ett MA 19 november 2019, var gravid igen efter det 4 februari 2020, och den 6 oktober kom våran lilla flicka. Livet är underbart.

Och vi vill ha barnen så tätt som det bara går och är igång med äl tester igen. Hoppas på en glad gubbe nu vilken dag som helst, sååå spännade. Och sen börjar den olidliga väntan för att kunna ta gravtestet...

Så rädd bara för att det inte ska gå så lätt att bli gravid som det gick båda graviditeterna innan. Är faktiskt jobbigare nu, när man vet hur fantastiskt det är att vara förälder och att man nu vet vad man går miste om när man inte blir gravid eller får missfall. Herrgud alltså, aldrig kan man slappna av haha.

• Byfriidha
    tessispuff skrev 2021-01-07 20:18:18 följande:

Tack för det!:) Vi är på andra försöket, men första försöket med ägglossningstest!Kul!! Oj då är ju bim snart, spännande! Jag håller verkligen mina tummar att det inte är mensen som är på gång.Ja men exakt! Och namn har man samlat på sig sedan år tillbaka.... Haha.

Jag har trott att när jag får vattniga flytningar så har jag ägglossning. Men det har tydligen varit fel, det har snarare signalerat att ÄL är på gång. Denna cykel har jag använt CB med monitor som visar smileys. Men det har inte varit helt lätt, tre av testerna blev det fel på och dom fick jag kasta.

Skulle vilja ha era tankar på detta: Enl CB fick jag fast glad gubbe 4/1 (högsta möjliga fertilitet) vi hade sex 1, 2 och 5/1. Tror ni detta är tillräckligt? Blev pauser mellan pga andra saker kom i mellan.

När vi körde på äl tester med smileys så hade vi sex endast första dagen med glad gubbe, och det räckte, lilla tjejen föddes för 3 månader sedan.
  • Byfriidha
    Carolaline skrev 2021-01-08 09:47:35 följande:

AloeVvera: Bim 9/1

Byfriidha: Bim ?

Bim 7/2.

Började med äl tester direkt efter senaste mensen, har då haft 2 cykler sedan dottern föddes i oktober. Men då jag inte riktigt vet säkert än hur stabil mensen är så vågade jag inte chansa på att börja en vecka innan äl är beräknad, som jag gjorde senast jag blev gravid. Så ett väldans bra tag kvar, äl beräknad den 25/1 enligt appen jag har iaf.

Men sååååå rädd att börja denna resan igen, har ett MA i bagaget från mind första graviditet någonsin, som upptäcktes k v13, vilket tog väldigt hårt på mig, tänkte fortfarande på det, trots att jag har världens finaste lilla flicka på 3 månader nu. Trodde det skulle bli lättare nu när jag faktiskt vet att jag kan få barn, men nej, är fasen ännu jobbigare denna gången.
  • Byfriidha
    AloeVvera skrev 2021-01-11 17:10:24 följande:

Kunde inte hålla mig från att testa idag, hade en känsla... Och jag plussade! Vågar inte riktigt tro det, vill nästan testa varje dag nu bara för att bekräfta.

Mina tidiga symptom var mensvärk, dock lite annorlunda än vanligt och ett stickande i brösten. Har även haft väldigt milt illamående till och från, men det kan ha varit för att jag har varit hungrig haha.

Kommer nog hänga kvar här och se hur det går för er alla. Håller tummarna!!

GRATTIS!!
  • Byfriidha

När man skulle ha ägglossning om en vecka enligt appen jag har, men clearblues ägglossningstest gav en glad gubbe idag! Det var jag inte alls beredd på. Kroppen är fortfarande lite ut balans sen förlossningen för 3 månader sedan. Och känner ju verkligen nu att jag gjorde rätt som började testa direkt efter förra mensen.

Så nu vet jag inte alls längre när bim är, enligt appen är den fortfarande den 7/2, men det lär ju inte stämma nu när äl kom tidigare?. När tror ni man kan göra ett gravtest tidigast?

Testa tidigttest har inte funkat på mig alls, när jag var gravid med dottern testade jag 5 dagar innan bim, som då visade negativt fast jag var gravid, så vill inte testa tidigt igen, blev ju bara ledsen och besviken i onödan. Plussade sist på bim+1, men nu vet jag inte alls när jag bör testa, är en sådan som helst vill testa direkt efter sex hahah.

• Byfriidha

Hur går det för alla andra? <3[/quote]

Plussade idag. Sååå lycklig. V 6 (5+0)

• Byfriidha
    Babymonitor skrev 2021-02-03 19:57:13 följande:

Plussade idag. Sååå lycklig. V 6 (5+0)

Grattis!!! <3 Jag fick positivt ÄL-test igår så nu ligger vi i och hoppas ;) BIM 17/2[/quote]

Åh vad spännande! Håller tummarna på att det tar sig! <3
Svar på tråden Vi som längtar efter liten