Lillalilo skrev 2021-01-14 10:10:37 följande:
Det låter ju ändå lite lovande, om det stämmer med tidigare gånger! När plussade du dom gångerna? Hur brukar du känna inför mens annars?
Vet inte riktigt, kanske ÄL+7-9 baserat på flytningarna. Första gången jag försökte spåra ÄL och testade nog inte rätt/tillräckligt med stickorna så lyckades inte spåra den.
Vi hade dock sex i princip varje dag efter mensen, så hoppas vi prickat in den! Min sambo åkte iväg på tjänsteresa i mitten på förra veckan, så vi kan lika gärna ha missat den om den kom senare än så. Stressande att inte veta, vill egentligen bara att mensen ska komma så man kan gå vidare med nästa försök.
Tycker mig ha haft en del symptom som jag inte känner igen från tidigare cykler, men det kan lika gärna vara att jag känner efter. Ont i huvudet till och från, hård i magen, molande värk då och då, ont i nedre delen av ryggen som strålar ut på sidorna och ofantligt trött. Förmodligen skengravid eftersom det är så tidigt efter ÄL, vill ju så gärna plussa men tror väl egentligen inte att det betyder något!
De tidigare gångerna plussade jag ganska precis runt Bim vill jag minnas, men hade då inte testat något innan. Det var ganska tydliga plus så jag vill tro att det borde synts svagt åtminstone två dagar tidigare. Jag hade inte exakt koll på äl de gångerna jag blev gravid men vet att min lutealfas var lite längre innan jag födde barn så jag skulle tippa på att jag var runt äl+14 när jag fick mina relativt starka plus.
Hehe ja mitt tålamod är inte heller det bästa, men för mig är det nog ganska vanligt den här tiden på månaden.
Dina symptom låter ju lovande i alla fall, samt att ni verkligen täckt upp alla chanser med sex varje dag, åtminstone så länge ni hade möjlighet.
Jag har också haft supersvårt att hitta min äl med äl-test tills jag hittade en metod som funkade för mig och nu hittar jag den utan problem varje månad. Du kan få mina tips om du vill? De kanske hjälper dig också. :)