Inlägg från: Babymonitor |Visa alla inlägg
  • Babymonitor

Vi som längtar efter liten

Hej allihop!

Kul med en ny tråd! Jag har också läst alla gamla trådar och ser fram emot att vara mer aktiv här med er :)

Jag är 29 och min sambo 30 och vi försöker med första barnet. Varit av p-piller ett tag men började försöka aktivt för ca 3 månader sedan. Blev gravid i december men fick tidigt missfall tre dagar efter BIM. Fick ägglossning nu runt den 5/1 så BIM 20/1 för mig.

Haft jätteont och konstig känsla i tjejmagen i två dagar nu, vilket jag inte brukar ha vid ägglossning. Endast lätt mensvärk. Vet inte om det är bra eller dåligt.. men pratade med barnmorska som sa att det nog bara var ägglossningen som jag kände av tydligare eftersom jag precis varit gravid.

Hoppas hoppas att vi alla snart får gratulera varandra till plus :)

• Babymonitor
    tessispuff skrev 2021-01-07 21:05:44 följande:

Åh jag hoppas! Orolig att det blev för få dagar!Då är du ÄL+3-4 som mig alltså? Jag har också haft konstig känsla i magen. Ni vet som när det pirrar i magen när man blir exalterad typ fast lite annorlunda. Samt att det spänner i tjejmagen. Men jag försöker bara vifta bort det för inte kan det väl vara tecken så tidigt, men det kanske är möjligt?

Hoppas också vi får gratulera varandra inom snar framtid! :)

Ja precis! Spännande att ha BIM nära varandra :)

Man vill ju tro att det är pga graviditet men verkar ju otroligt tidigt med symptom.. men tokig som man är läste man trådar här inne igår (från 2009..) med massa kvinnor som haft värk och konstiga känslor i magen redan ett par dagar efter ÄL och sedan plussat. Så hoppas kan man ju!!
  • Babymonitor
    tessispuff skrev 2021-01-07 22:10:46 följande:

Ja man vill ju tro det!! Det är helt galet hur knäpp man blir av detta ändå. Har alltid varit intresserad av kvinnors graviditeter men sedan det blev klart att vi ska börja försöka så är jag smått besatt. Ännu värre blir det ju när man inte har någon att prata med om det, för vill inte att någon ska veta om det inte skulle gå bra. Den pressen vill jag inte sätta på oss. Men tillbaka till ämnet, det verkar lite väl otroligt att det skulle vara symtom. Bara11 dagar till bim då.... Vet redan med mig nu att det kommer bli ett testa tidigt, har satt 14/1 som absolut tidigast datum.

Ja man blev knäpp fort haha.. Hur länge har ni försökt aktivt?

Vi är på försök 3 om man ska räkna dom försök vi kört ägglossningstest och så. Så än borde man ju ta det lugnt men det är svårt när man längtar så :) Jag försöker att inte testa före BIM.. men får se hur det går.. Om jag känner några symptom (haha...gör man ju alltid) så blir det kanske testa tidigt ändå!
  • Babymonitor
    tessispuff skrev 2021-01-12 16:25:41 följande:

JAAAA, stort grattis!! Åh va roligt :D

Här är väntan nu olidlig... ÄL + 8. Men jag känner mig gravid. Jag vet inte vad det är, men känslan är så stark.

Hur går det för er andra? Några uppdateringar? Någon som börjat smygtesta?

AloeVvera: Bim 9/1, PLUSSADE 11/1

Maramba: Bim 16 eller 17/1

Stickling: Bim 18/1

Tessispuff: Bim 18/1

C20swb: 18/1

BoringBrick92: 18/1

Babymonitor: Bim 20/1

Orkidé8181: Bim 22/1

Lillalilo: Bim 23/1

Carolaline: 28/1

Byfriidha: Bim 7/2

Grattis AloeVvera!! Och håller tummarna för dig tessispuff!!

Själv vet jag inte vad som sker efter mitt tidiga mf i december. Testade plötsligt positivt igen och starkare varje dag. Men det var för tidigt för att det skulle vara ny grav.. läkarundersökning på fredag så då borde jag veta. Hoppas gör man ju alltid..
  • Babymonitor
    18e skrev 2021-01-12 20:16:11 följande:

Hej! Kul med en ny sån här tråd ???? Jag och sambon planerar att försöka bli gravida nu framåt. Jag tog ut spiralen idag, så nu vill jag bara få koll på min menscykel och hålla tummarna.. Måste också lära mig alla olika begrepp som finns i det här forumet, blir helt snurrig ????

Kul att följa er allihopa ????

Haha känner så igen mig i att vara förvirrad med begreppen! Fått googla en hel del.. Välkommen hit i alla fall :)
  • Babymonitor
    C20swb skrev 2021-01-15 18:54:46 följande:

Jag har i några dagar haft en hoppfull och bra känsla, vilket jag inte haft de senaste gångerna vi väntat på BIM. Jag har haft en liten känsla i nedre delen av magen i några dagar med, inte hela tiden utan det kommer och går. Är också ner gasig än vanligt, det kan ju också bero på maten haha.

Men jag tog ett test idag som visade negativt Har inte BIM förän på måndag, men jag tappade en stor del av hoppet nu.

Fick besked i december om att vi kan ha svårt att få barn, det är ?fel? på oss båda så jag vågar inte hoppas för mycket på att det ska gå så lätt. Denna månaden är min cykel 55 dagar och vem vet hur lång den blir nästa

Hur går det för er andra? Håller mina tummar för er!!

Mina första tecken var lätt molande i magen + gaser haha! Hoppas att du får plus om några dagar <3
  • Babymonitor
    Byfriidha skrev 2021-02-03 07:35:11 följande:

Hur går det för alla andra? <3

Plussade idag. Sååå lycklig. V 6 (5+0)[/quote]

Grattis!!! <3 Jag fick positivt ÄL-test igår så nu ligger vi i och hoppas ;) BIM 17/2
Svar på tråden Vi som längtar efter liten