• Grustradgarden

    Vilken barnvagn?

    Hej!

    Ska kika på barnvagn för första gången imorgon. Vilka har ni och vilken rekommenderar ni?

    Jag tycker att det är viktigt med en bra förvaringskorg och att tyget inte har för höga gifthalter. Vad mer ska man tänka på?

    Hoppas på fina tips!

  • Svar på tråden Vilken barnvagn?
  • R84

    Vi har en joolz geo 2 och är supernöjda både med ligg- och sittdelen. Toppen med en STOR varukorg.

  • Jemp

    Hur lätt den är att fälla ihop, storlek (beroende på dina behov), däcken. Jag föredrar svängbara lufthjul, men bor man på ett ställe med mycket snömodd är det mindre smidigt. I skogen brukar det räcka att låsa dem, men gärna lite större däck.

  • ElaineBenes
    Jemp skrev 2021-01-07 20:36:42 följande:

    Hur lätt den är att fälla ihop, storlek (beroende på dina behov), däcken. Jag föredrar svängbara lufthjul, men bor man på ett ställe med mycket snömodd är det mindre smidigt. I skogen brukar det räcka att låsa dem, men gärna lite större däck.


    Se även till att ni båda, om ni är 2, provar att knäppa spännena (sittdel), fälla ihop och köra vagnen.

    Vi har både en Britax go Next och en Joolz hub, och vi tycker olika om de sakerna. Jag tycker tex att det är mycket lättare att fälla ihop Britaxen och lasta in i bilen trots att den är både tyngre och större. Joolzen klarar jag inte av för den behöver man jonglera med en hand om den inte ska släpas i marken.
  • Fröken W

    Kolla så vagnen får plats i bakluckan på bilen samt i hissen om det är aktuellt.

    Jag skulle rekommendera knäledshandtag framför teleskophandtag eftersom du med knäleds kan vinkla och anpassa bättre, enligt mig.

    Jag föredrar lufthjul då jag tycker det är skönare att köra. Tycker andra blir stumma. Vi är inne på barn två och har kört vagn i närmare 4,5 år och bara fått punka en enda gång. Har hört många som oroar sig för det, men det tycker jag inte att man behöver :)

    Titta mer på sittdelen än liggdelen (vet att det känns svårt) men liggdelen används bara 6-9 månader, sittdelen använder man ju flera år.

    Jag föredrar vanlig sittdel, ej ergonomisk, då de är rymligare.

    Något du kan kika efter på liggdelen är ifall den har ett uppfällbart ryggstöd. Min erfarenhet är att bebisar kan vara nöjda i liggdelen längre om de kan ?komma upp? lite emellanåt. Med ett ryggstöd slipper man bulla upp med kuddar och dyl. om bebis vill sitta.

    Jag har en Emmaljunga Duo Edge och är supernöjd. Den är rätt tung att lyfta i och ur bilen men jag upplever den ändå som smidig att köra med samtidigt rejäl och stabil.

Svar på tråden Vilken barnvagn?