Inlägg från: Anonym (Kvinna45) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna45)

Sexlöst förhållande

Anonym (Man) skrev 2021-01-08 10:54:31 följande:

Låter som att hon har rätt och att du är porrskadad. Du är 40, inte 20. Du ska redan ha knullat av dig. Du är vuxen nu, ingen tonåring som ska fatta korkade beslut baserat på konstiga känslomässiga infall.

Är du seriös? Porrskadad för att man vill ha mer än urtrist sex i skeden någon enstaka gång? Jag hade aldrig stått ut. Det handlar inte om att ha knullat av sig utan att man vill ha sex med sin partner - skön, het sex. Jag skiljde mig från mitt ex efter 16 år och två barn. Mycket pga uselt sex och noll attraktion.
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Försök att sluta tänka på sex?) skrev 2021-01-08 12:50:48 följande:

Sex är till för att skaffa barn, visst är det njutningsbart att ha sex, men det finns något bättre att lägga fokus på och det är kärleken. Man kan motstå sex, det är så mellan mig och min man, vi älskar varandra väldigt djupt att känslorna är viktigare än sex. Vi kanske har sex två gånger i månaden och That's it, istället säger vi söta ord till varandra, kanske smeker och kysser, men inte sex. Testa det.

Låter ofantligt tråkigt
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Men) skrev 2021-01-10 13:33:50 följande:

Fast kvinnlig orgasm existerar ju knappt, iaf inte vid sex. Är väl bara en liten procent av den kvinnliga befolkningen som kan få orgasm vid sex. Jag har aldrig fått det och ser därför inte riktigt tjusningen med sex, annat än att skaffa barn då, då kan jag tänka mig att ha sex ofta. Annars är det ganska meningslöst.

Helt fel. Majoriteten kvinnor får absolut orgasm vid sex. Inte enbart av penetrering men med lite extra klitorisstimulans -smek/oralt/vibrator etc. Det är inte alls det vanliga att aldrig få orgasm alls.
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Men) skrev 2021-01-10 14:02:54 följande:

Ja sex är väl främst penetration. Oj, en tredjedel, så många?! Jag känner ingen som får orgasm vid sex.

Såklart att sex inte bara är orgasm, men för mig som inte blir kåt längre, oftast får ont vid sex och inte får orgasm vid sex så är sex ganska så meningslöst ja.

Om du tror att sex är enbart penetrering så har du ett extremt torftigt sexliv. Majoriteten kvinnor får orgasm under sex på ett eller annat sätt
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Man) skrev 2021-05-30 22:26:37 följande:

Typisk svag mentalitet som sedan framförallt barnen får betala för.

Det lär vara betydligt bättre att växa upp med skilda lyckliga föräldrar än att växa upp i en usel relation.
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Man) skrev 2021-05-30 22:44:12 följande:

Skilda lyckliga föräldrar, yea right.

Varför skulle du ha en usel relation. Det är just det som är den svaga mentaliteten. Att personen hellre väljer att gräva ner sig i en grop än att fixa problemen.

Ja, skilda lyckliga. Är man inte lyckliga ihop är det betydligt bättre att separera och må bra. Allt går inte att fixa
Svar på tråden Sexlöst förhållande