• Anonym (Kvinn­a70)
    Fri 8 Jan 2021 20:20
    9861 visningar
    68 svar
    68
    9861

    Sexlust män kring 50 år?

    Är kvinna i ett längre förhållande där maken i flera år nu haft problem med potensen. Han använder piller men de funkar inte alltid vilket måste tyda på att den känsla jag haft från början, att han inte känner lust med just mig.

    Men måste fråga er män, eller kvinnor också som har sex med män kring 50 år, slaknar ni även vid oralsex, att den inte blir hård ens då? Vid avsugningar? Ni män i denna ålder, kan ni inte få stånd då partnern kryper naken intill och smeker er? Eller krävs mkt mer stimulans?

    Jag blir så glad och tacksam över era svar som kanske kan hjälpa mig i mina ledsna tankar.

  • Svar på tråden Sexlust män kring 50 år?
  • Anonym (Kvinn­a70) Trådstartaren
    Fri 8 Jan 2021 21:11
    #4
    Anonym (51) skrev 2021-01-08 20:30:25 följande:

    Jag är 51 och har märkt att potensen börjat svika de senaste åren. Har också piller för att hjälpa till - har ni provat öka doseringen ?


    Tack för ditt svar! Har inte provat höja dosen, har ditt intresse för sex och lusten också minskat?
  • Anonym (Kvinn­a70) Trådstartaren
    Fri 8 Jan 2021 21:13
    #5
    Anonym (Jo) skrev 2021-01-08 20:36:53 följande:

    Det är nog individuellt.


    Tack för ditt svar, ja nog är det individuellt men ville få lite ökad kunskap kring problemet!
  • Anonym (Kvinn­a70) Trådstartaren
    Fri 8 Jan 2021 21:16
    #6
    Anonym (Jo) skrev 2021-01-08 20:36:53 följande:

    Det är nog individuellt.


    Tack för ditt svar, ja nog är det individuellt men ville få lite ökad kunskap kring problemet!
    Fjäril kär skrev 2021-01-08 20:33:47 följande:

    Nyss haft ett förhållande med en man på 60 och han hade inga problem att få stånd av att bara ligga och krama mig naken, gammal hederligt hångel eller oralsex

    Visst kunde han nån enstaka gång slakna under samlag eller smek men det berodde oftast på att han hade druckit kvällen före, sovit för lite eller helt enkelt var kissnödig...


    Tack för ditt svar! Det som ställer till det i mitt huvud är känslan av att det har med mig att göra då hans lust också är såpass låg. Hade du ett långt förhållande med 60-åringen?
  • Anonym (Kvinn­a70) Trådstartaren
    Fri 8 Jan 2021 21:21
    #8
    Blueskillen skrev 2021-01-08 21:19:27 följande:

    Jag är 61 år och jag har ett mycket aktivt sexliv med min kvinna. Slaknar under akten har aldrig hänt.


    Tack för ditt svar, har ni ett längre eller kortare förhållande? Har din lust minskat jämfört med då du var kring 40?
  • Anonym (Kvinn­a70) Trådstartaren
    Sat 9 Jan 2021 08:15
    #22
    Blueskillen skrev 2021-01-08 21:39:09 följande:

    Vår relation är inte gammal. Vi har varit tillsammans i 3,5 år men innan denna så var jag gift i 30 år med en kvinna som jag hade sex med utan erektionsproblem.

    Min sexlust ser nog annorlunda ut idag mot hur det var för 20-30 år sedan. Givetvis är det mer kvalitét än kvantitet.

    Min kvinna som är sex år yngre än jag har också en stor aptit på sex. Men det är inte mycket penetration. Det ger inte mycket bara ligga och fila. Vi har mycket lek. Vi har gemensamma fantasier.

    Det bästa tipset jag kan ge till både dig och andra är att släppa på sin egen njutning och bara fokusera på din partner. Det är grymt skönt att ge henne 100% fokus och inte kräva att det ska gå för mig efter att det gått för henne.

    Vad man gör är upp till var och en men jag vet vad som triggar henne och när hon får det är hon trygg i att det är bara hon och hennes njutning enda fram till orgasm som gäller. Det gör mig väldigt glad och även kåt att få ge henne detta. Nästa gång är det min tur och jag lovar dig att jag njuter. Hon vet mina fantasier och mina punkter som triggar mig.


    Tack för ditt långa svar! Låter positivt att du inga problem hade i ditt längre förhållande, men jag börjar tro att det hos oss är problemet. Eller att jag lagt på mig under årens gång.

    Jag har även provat att helt fokusera på honom men då har han svårt att slappna av då han verkar tycka att jag också ska få ngt åter. Han tycker om oralsex men även då blir det problem emellanåt. Han klarar inte heller att jag tar några initiativ eller förslag till ngt nytt utan allt ska vara på hans initiativ. Jag har nog mkt högre lust än honom, har gärna sex 2-3 ggr i veckan men kan aldrig någonsin ta initiativ vilket är dödande för lust och mående.
  • Anonym (Kvinn­a70) Trådstartaren
    Sat 9 Jan 2021 08:18
    #23
    Anonym (Manen) skrev 2021-01-09 06:29:08 följande:

    Jag är något yngre men jag måste va lite småfull för att bli hård av att bli avsugen. Jag tycker att min fru är grymt läcker och sexig. Men det är nått i huvet på mig om att det är extremt motbjudande att stoppa en kuk i munnen. Det gör att jag har svårt att njuta av när det är min kuk oxå.


    Tack att du tog dig tid att svara. Min man tycker om det väldigt mycket så har försökt fokusera på det istället för sedvanligt samlag, men verkar inte göra ngn skillnad på ståndet för honom. Så är än mer säker att det är jag som är problemet.
  • Anonym (Kvinn­a70) Trådstartaren
    Sat 9 Jan 2021 08:25
    #24
    Anonym (Snorre) skrev 2021-01-08 23:54:01 följande:

    Jag är 49 år och för mig är det likadant nu som när jag var 22 år, dvs att jag kan få ett stenhårt stånd men ibland får jag inte upp den pga hjärnspöken.

    Problemet för mig, då som nu, är att det kan gå i baklås i spända situationer då jag ?måste? få upp den. Det kan vara vid skarpt läge då tjejen överraskar och jag inte är mentalt förberedd. Då kan det hända att det går i baklås. Jag vill gärna ha sex och framförallt inte försätta tjejen i ett penibelt läge när hon gjort sig till. I det läget kan det låsa sig för mig så att jag inte får upp den. Det är rent psykiskt och kan jämföras med rampfeber.

    I de fall allting går avslappnat till, då det sker spontant och det inte var meningen att ha sex, har jag normalt inga problem med att få stånd. Då kan problemet istället bli att jag får stånd trots att jag inte borde få det... Det har varit likadant för mig i alla år.

    Tack för att du tog dig tid att svara. Det du skriver låter lite som det min make säger att det måste vara på hans initiativ. Jag kan aldrig ta initiativ och han av det blir kåt, eller överraska med något har aldrig gått. Jag har nog högre sexlust än honom har jag upptäckt efter alla barnaår, nu när barnen är äldre har jag gärna sex 2-3 ggr i veckan. Han vill 2-3 ggr i månaden och går det för länge mellan så hinner jag tappa lusten. Knepigt och inte så kompitabla:). Men problemet för honom med ståndet är konstant, han hävdat att han fått dålig självförtroende efter att ståndet sviktat, funkade med tabletter tidigare men nu inte alls lika bra. Jag är rätt säker på att det hela handlar om bristande lust till just mig, att det blivit lite trist efter så många år tillsammans eller pga av att jag lagt på mig. Det är svårt att lösa och jag vill så gärna få till det så det funkar.


  • Anonym (Kvinn­a70) Trådstartaren
    Sat 9 Jan 2021 08:26
    #25

    [quote=80878418][quote-nick]Anonym (Snorre) skrev 2021-01-08 23:54:01 följande:[/quote-nick]

    Jag är 49 år och för mig är det likadant nu som när jag var 22 år, dvs att jag kan få ett stenhårt stånd men ibland får jag inte upp den pga hjärnspöken.

    Problemet för mig, då som nu, är att det kan gå i baklås i spända situationer då jag ?måste? få upp den. Det kan vara vid skarpt läge då tjejen överraskar och jag inte är mentalt förberedd. Då kan det hända att det går i baklås. Jag vill gärna ha sex och framförallt inte försätta tjejen i ett penibelt läge när hon gjort sig till. I det läget kan det låsa sig för mig så att jag inte får upp den. Det är rent psykiskt och kan jämföras med rampfeber.

    I de fall allting går avslappnat till, då det sker spontant och det inte var meningen att ha sex, har jag normalt inga problem med att få stånd. Då kan problemet istället bli att jag får stånd trots att jag inte borde få det... Det har varit likadant för mig i alla år.

    Tack för att du tog dig tid att svara. Det du skriver låter lite som det min make säger att det måste vara på hans initiativ. Jag kan aldrig ta initiativ och han av det blir kåt, eller överraska med något har aldrig gått. Jag har nog högre sexlust än honom har jag upptäckt efter alla barnaår, nu när barnen är äldre har jag gärna sex 2-3 ggr i veckan. Han vill 2-3 ggr i månaden och går det för länge mellan så hinner jag tappa lusten. Knepigt och inte så kompitabla:). Men problemet för honom med ståndet är konstant, han hävdat att han fått dålig självförtroende efter att ståndet sviktat, funkade med tabletter tidigare men nu inte alls lika bra. Jag är rätt säker på att det hela handlar om bristande lust till just mig, att det blivit lite trist efter så många år tillsammans eller pga av att jag lagt på mig. Det är svårt att lösa och jag vill så gärna få till det så det funkar.

  • Anonym (Kvinn­a70) Trådstartaren
    Sat 9 Jan 2021 08:31
    #26
    Aiphos1972 skrev 2021-01-09 08:05:56 följande:

    Jag är kvinna och har under de senaste 2 åren dejtat 5 män runt 50 år. Jag har en stark sexlust och intresse för att experimentera så för mig har det varit nedslående..

    Man 1 - fint stånd, uthållig, uppfinningsrik

    Man 2 - får stånd och kommer men väldigt ointresserad av sex

    Man 3 - kunde inte få upp den alls de gånger vi testade

    Man 4 - svårt att hålla ståndet, får inte utlösning av bara samlag

    Man 5 - likadant som man 4

    Det handlar säkert om mig med, min kropp och min sexteknik. Men det är sååå trist. Jag trodde att jag skulle få ett riktigt härligt sexliv men nu är jag på väg att ge upp helt tyvärr


    Tack att du tog dig tid att svara. Inte så glädjande dock, det du skriver och vi har dessutom varit ett par i väldigt många år. Under barnaåren såg min lust annorlunda ut men han hade aldrig problem med ståndet. Nu har jag gärna sex oftare än honom men han klarar inte att jag tar initiativ så det blir väldigt sällan vi har sex. Jag hade också sett fram emot några år med härligt sex nu när barnen är större men det verkar inte vara så

    hoppfullt kanske:)
  • Anonym (Kvinn­a70) Trådstartaren
    Sat 9 Jan 2021 08:32
    #27
    Blueskillen skrev 2021-01-08 22:27:19 följande:

    Vill bara säga till dig TS att det finns väldigt många orsaker till att manen inte får stånd. Det behöver absolut inte betyda att han inte tänder på dig.


    Tack för ditt uppmuntrande svar men jag tror att i vårt fall är det nog tyvärr så. Samt att vi har olika behov.
  • Anonym (Kvinn­a70) Trådstartaren
    Sat 9 Jan 2021 22:27
    #45
    Anonym (Terje) skrev 2021-01-09 18:27:01 följande:

    Jag hade problem med potensen med min exfru, fick köra blå piller och allt. Hon var jämngammal med mig, och såg väl sådär ut, plus rätt tråkigt sex. Hon klarade aldrig av att ta initiativ, utan jag skulle göra allt jobbet med att förföra henne, fast gu nåe om jag försökte vid fel tillfälle. Eller om jag inte försökte vid rätt tillfälle. Hon tyckte sex var kul när vi väl hade det och fick alltid orgasm, men det var som sagt rätt tråkigt. Missionären och bakifrån, knappt något oralsex, alltid helgkvällar i sängen osv. Sen skilde vi oss av andra orsaker och jag träffade min nuvarande sambo som är 20 år yngre. O jävlar vilken skillnad. Vi har varit ett par i tre år nu och har fortfarande sex 5-6 gånger i veckan. Har slutat ta blå piller, blir stenhård bara hon tar på mig. Vi jobbar båda hemifrån med flexibla arbetstider, har vi barnfri vecka är det sex precis när lusten faller på. Och hon har INGA problem med att ta initiativ och förföra mig, känner mig som den hetaste mannen på två ben för henne. Vi har sex oralt, vaginalt, analt, i soffan, sängen, garaget, utomhus, i bilen, alla möjliga ställningar, hon köper sexleksaker (exet vägrade, det var såå sexfixerat). Skilsmässan var verkligen det bästa som hänt mig. Inser nu att exet var så tråkig i sängen att jag slutade tända på henne.


    Vad roligt det fungerar bättre för er nu:) Men tror inte det är att jag är tråkig som är problemet, allt du gör med din nya gör och har vi gjort men den sviktande potensen är ändå ett faktum. Nästan så att mina initiativ och lust skrämmer honom istället så måste hålla igen.
Svar på tråden Sexlust män kring 50 år?