• Anonym (Orolig)

    Någon som haft muskelryckningar i magen???

    Har sedan en dryg vecka tillbaka kännt som om det sparkar I magen vid revbenen på vänster sida. Jag är inte gravid, så funderar över om det kan vara muskelrycknkngar. Men i magen??? Finns det ngn mer som känt såhär och vad berodde det på? Irriterande är det. Så fort jag sätter mig börjar det som "sparkar" i magen. Alltid på samma sida högt upp vid revbenen. Är mycket orolig av mig, så skulle vara tacksam över om ngn har erfarenhet av något liknande att dela med sig av. Det är 8 år sen jag senast var gravid och har precis haft mens, så vet att jag inte är gravid.

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Någon som haft muskelryckningar i magen???
  • Anonym (Orolig)

    Ngn med erfarenhet av detta...?

  • McIris

    Har i princip haft muskelryckningar i alla muskler som finns som är viljestyrda. Varför är du orolig? Muskelryckningar är ju supervanliga och kan som sagt uppstå varsom. Haft ryckningar på samma ställe i flera veckor ibland.

  • cosinus

    Händer ibland. Brukar dock ha det längre ner mot naveln. Men alla muskler kan ju rycka. Magen är mittemellan-irriterande. Finns bättre och sämre :)

  • Anonym (Orolig)

    Tack för era svar! Betyder mycket. Har själv aldrig haft i magen förut och blev därför orolig. Har lätt att oroa mig.

    Men vad skönt att höra att de också hållit i sig ett tag för er. Ska försöka släppa lite på oron.

  • McIris
    Anonym (Orolig) skrev 2021-01-10 07:08:25 följande:

    Tack för era svar! Betyder mycket. Har själv aldrig haft i magen förut och blev därför orolig. Har lätt att oroa mig.

    Men vad skönt att höra att de också hållit i sig ett tag för er. Ska försöka släppa lite på oron.


    Muskelryckningar funkar även så att om man fokuserar på dem fortsätter de ofta. Blir en stressgrej.
  • Anonym (jag med)

    Ja jag har såna också ibland. Ofta på vänster har jag för mig. Jätteirriterande när jag ska sova.

  • Anonym (Orolig)

    Ja det är verkligen irriterande. Hos mig sitter det vid revbenen på vänster sida. Känns nästan som bebissparkar. Men kanske blir det en stressgrej när man tänker mycket på det. Svårt att inte tänka på det bara!

    Uppskattar verkligen era svar. Tack!

  • Anonym (Av att hugga ved.)

    Fick det när min sambo skulle lära mig att hugga ved. Var tamigfan värsta "core-träningen"...och armar/axlar. Har aldrig haft sån träningsvärk och magen liksom krampade ihop och ryckte i flera dagar efter...Kan liksom förstå ordet "karlgöra" efter det.

    Så min självklara fråga blir: har du huggit ved? Eller gjort den där övningen man lyfter upp och kastar en viktboll i golvet så hårt man kan om och om igen...blir typ samma känsla fast inte lika jävligt som med yxa. 

  • Anonym (Orolig)

    Nej. Jag har inte tränat. Så ingen ved huggning eller annat! Men det känns precis som bebis sparkar ä, mer än som muskelryckningar och de sker vid revbenen, eller ibland nästan på revbenen....

Svar på tråden Någon som haft muskelryckningar i magen???