Inlägg från: Abrakadbra |Visa alla inlägg
  • Abrakadbra

BIM Februari 2021 - första barnet

Hej allihopa!

Efter att ha varit borta från mitt konto ett par månader startade jag upp det igen då jag behöver ventilera.

Jag och min sambo försökte ett par gånger förra året men det gick aldrig vägen och tog tillslut kol på mig så vi slutade försöka under en period. Vi har sexat på som vanligt och vi hade sex under trolig ägglossning denna månad.

Denna månad är min mens sen (hade BIM den 20/2 på cykeldag 30)

Är nu 4 dagar sen. Har varit såpass sen en gång i hela mitt liv och detta var för ungefär 4 månader sedan.

Inga större symptom förutom utebliven pms och bröstont som startade ovanligt tidigt. Var längesedan jag hade så ont i brösten.

Kom precis på att jag inte gjort nr 2 på 2 dagar. Börjar känna mig svullen, kanske förstoppning.(?) Kan det vara ett tidigt tecken?

Har förut tagit gravtest på gravtest redan dagar innan BIM. Vågar inte ta och bli besviken... för något säger mig att jag verkligen kan vara gravid.

Tänker vänta till jag gått över en vecka.

Grattis till alla som plussat. Är lite avundsjuk *ler

• Abrakadbra
    Mizzi26 skrev 2021-02-22 21:59:55 följande:

[quote=80969827][quote-nick]bananmilkshake skrev 2021-02-22 20:48:50 följande:[/quote-nick]Hej hörrni, här kommer en fråga.

Jag är långt ifrån en testoman, dom gånger jag blivit gravid testade jag först på typ bim+3 för jag var så nervös, och andra gången på bim-1. Efter det har jag haft måååånga graviditetssymptom vid varje cykel, även SAMMA som jag hade när jag var gravid som jag aldrig känt annars. 

För att slippa bli lurad av kroppen tänkte jag nu att det kanske är bättre för min sinnesro att testa typ varannan dag nu fram till min bim (är nånstans mellan bim-6 till bim-9 nu så börjar väl isf om några dagar). 

För så länge jag får minus känns det som det blir lättare att tänka bort mina jävla spöksymptom?! 

Nån som kör den strategin?

Jag är kontrollfreak & lite testgalen men jag blir väldigt mycket lugnare av att testa varannan dag från äl+7 ca.

Testar ena dagen o tänker bort det resten av dygnet. Sen dagen efter framåt kvällen börjar jag bli otålig igen och alla symtom blir tusen gånger värre och då väntar jag till morgonen efter igen haha. Så varannan dag gör mig hyfsat lugn :) blir också förbered och stärkt mentalt för att mensen ska komma sen också.

Får dock positivt varje gång jag testar men ändå kommer mensen varje månad. Så tror inte jag skulle tro på något test förutom digitalt om de visade sig att jag var gravid på riktigt.. min kropp måste tillverka något fejkhormon som ger utslag eller nått..

tog detta test idag.. vet att det är negativt egentligen... väldigt rosa i verkligheten så det är ju inget typiskt ?spökstreck?. Har testat 6 olika märken men blir alltid såhär.

Åh. Men svagt streck SKA ju betyda positivt. Kanske är det spökstreck men dom flesta missfallen sker ju också såpass tidigt... (hoppas det är okej att jag skriver så) Kan det vara så tror du? Isåfall kan det vara bra att kolla upp.

HOPPAS strecket blir starkare denna gång och att mensen inte kommer!!! Hoppas jag snart får säga grattis

Kram till dig
  • Abrakadbra
    panda91 skrev 2021-02-25 18:22:04 följande:

Är i nästan exakt samma sits som du!

Hade BIM 21/2 eller 22/2 beroende på vilken app jag kollar i. Testade mig 22/2 och 23/2, vilket visade negativt. Har sen dess väntat in mensen som aldrig kommer. Har haft mensvärk till och från under veckan, men den har känts annorlunda än den brukar. Känner mig också svullen som du. Kan dock ha att göra med att just mensen är sen, eller att den uteblivit helt. Jag tänkte iaf ta ett till test imorgon (BIM+4/5) och se. Hoppas på ett plus för oss båda!

Å så spännande. Brukar du vara regelbunden annars? Hur länge har ni försökt?

Håller tummarna för oss båda så vi kanske kan följas åt. Men som sagt så är jag helt inställd på att det är negativt men kan inte hymla med att det känns annorlunda denna gång. Har tidigare varit skengravid men aldrig dessa symptom. Ska ta ett test i helgen. För då är mensen sen PÅ RIKTIGT. ;)

Kram
  • Abrakadbra
    Mizzi26 skrev 2021-02-25 12:58:05 följande:

Så kan fallet vara men konstigt om jag skulle lyckas bli gravid varje gång men aldrig få behålla det. Jag har fått en remiss till gyn för att undersöka om jag har pcos nu. Har väldigt långa cykler 35-50 dagar & acne & svårt att ägglossa.

Denna cykel ägglossade jag efter 3e försöket så missade att mysa innan den gången. Fick bara till det 4 dagar innan så chansen var liten.

Kram hoppas att du får ditt + denna månad. Jag tycker att det låter som gravidsymtom. Just att pms symtomen är borta. Hoppas du vågar dig på ett test snart så du kan få klarhet i vad som pågår. Kanske inte är bra att bygga upp förhoppningar i flera dagar om det skulle visa sig annat. Eftersom du varit så ledsen för det innan menar jag. Hoppas att det är ert lilla mirakel, ta hand om er kram.

Så skönt att du fått tid att kolla upp vad som pågår. Hoppas du får en tid ganska snart.

Ja det har du så rätt i. Försöker tänka att mensen krånglar, den har ju gjort det förr och varför skulle en graviditet ske nu då det aldrig funkat tidigare. Varit inställd på att det kommer bli IVF för oss. Men det är ändå något som känns märkligt....

Kram
  • Abrakadbra

Så kan fallet vara men konstigt om jag skulle lyckas bli gravid varje gång men aldrig få behålla det. Jag har fått en remiss till gyn för att undersöka om jag har pcos nu. Har väldigt långa cykler 35-50 dagar & acne & svårt att ägglossa.

Denna cykel ägglossade jag efter 3e försöket så missade att mysa innan den gången. Fick bara till det 4 dagar innan så chansen var liten.

Kram hoppas att du får ditt + denna månad. Jag tycker att det låter som gravidsymtom. Just att pms symtomen är borta. Hoppas du vågar dig på ett test snart så du kan få klarhet i vad som pågår. Kanske inte är bra att bygga upp förhoppningar i flera dagar om det skulle visa sig annat. Eftersom du varit så ledsen för det innan menar jag. Hoppas att det är ert lilla mirakel, ta hand om er kram.

Så skönt att du fått tid att kolla upp vad som pågår. Hoppas du får en tid ganska snart.

Ja det har du så rätt i. Försöker tänka att mensen krånglar, den har ju gjort det förr och varför skulle en graviditet ske nu då det aldrig funkat tidigare. Varit inställd på att det kommer bli IVF för oss. Men det är ändå något som känns märkligt....

Kram
  • Abrakadbra

Kram
  • Abrakadbra

Uppdatering:

Trolig BIM 20/2 vilket betyder att mensen nu är en vecka sen. Tror fortfarande inte att det är något då vi försökt så förbannat länge nu... och har tidigare haft symptom och sen mens men idag tog jag rekordet med att gå över tiden för mens.

Vågar fortfarande inte ta ett test med risk för att bli besviken.

Symptom:

*Fortfarande ovanligt ömma bröst sedan två veckor tillbaka.

*Förstoppad (inte säker men bara gjort nr 2 en gång på 3 dagar, ovanligt för mig)

*Extremt lite molvärk

*Sover dåligt på nätterna

*Ingen pms

Diffusa symptom!

Kan det ha betydelse att jag slitit i allt var kosttillskott innebär sedan två månader tillbaka? Har gett upp multivitamin, bidrottninggelé, rosenrot då jag ändå slutat planera en graviditet inom snar framtid. Kan mensen bli sen pga det?

• Abrakadbra

Så typiskt att man inte kan radera eller redigera inlägg. Menade såklart *skitigt* och inte slitit.

Ser även att jag gjort dubbletter på inlägg. Verkar lite dryg ;)

• Abrakadbra

Tack snälla allihopa. Tror fortfarande inte att det är sant... vi slutade helt att försöka. Hade inte mycket till symptom men här sitter jag. Är lur på hur jag ska berätta för sambon...

• Abrakadbra

Är det inte märkligt att man längtat så mycket eftet barn, och nu när man äntligen blir gravid har ångesten infunnit sig. Jag är superglad men har fullständig panik. Är det rätt tid? Kommer psyket palla? Är sambon verkligen den rätta?

• Abrakadbra

Så otroligt skönt att få läsa era kommentarer. Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Tack alla.

Min sambo kommer hem när som helst nu då han varit borta hela dagen så nu sitter jag och väntar på att kläcka ur mig nyheten. Herregud så nervös jag är.

Svar på tråden BIM Februari 2021 - första barnet