• Dumlan

BIM Februari 2021 - första barnet

(Undra om jag fick med bilden nu?)

Ser jag bara vad jag vill se på den här stickan, eller ser någon mer? Äl+9
  • Dumlan
    panda91 skrev 2021-02-25 18:26:33 följande:

Anar ett streck!

Morgonens, Äl+10, måtte detta gå vägen. Började försöka jan 2020, fick missfall i augusti.
  • Dumlan
    Soff skrev 2021-02-26 20:47:35 följande:

Åh va spännande, i mina ögon är det helt klart ett plus! Hoppas nu det blir starkare! <3 

Jag hoppas också det! Blev så krossad av missfallet så känner mig lite smått hysterisk nu. Glad (såklart!!) men också så jäävla nervig. Bim är ju inte förräns på tisdag så det får bli första milstolpen att ta sig dit <3
  • Dumlan
    Ellilor skrev 2021-02-22 07:06:07 följande:

Tack så mycket. Jag håller tummarna att mars blir din månad att få ett plus på stickan :) Nä det är ju inte som på film tyvärr, även om man ibland önskade att det vore så. Kramar till dig

För att ge lite hopp; vår dotter tog exakt ett år innan plusset kom. Den här gången försökte vi 6 månader innan plus, som slutade i MF. Nu på försök 7 efter missfall kom ett nytt plus <3
  • Dumlan
    Soff skrev 2021-02-27 01:41:44 följande:

Åh ja måste vara fruktansvärt. Skulle totalt krossa mig med. Vi har försökt i 9 månader typ nu.. och hoppas så på plus snart... håller tummarna för dig!! Bra att ta en milstolpe i taget <3

Tack för Peppen <3 när hade du bim?
  • Dumlan
    Soff skrev 2021-02-27 10:24:07 följande:

<3 

Enligt NC har jag bim på Fredag, men tror själv att jag har bim på Lördag, och min känsla brukar stämma bättre än NC. Enligt NC så skulle ja haft ÄL samma dag som jag fick positivt ÄL-test, vilket inte känns troligt, plus att jag hade massa ÄL-smärtor dagen efter positivt ÄL-test, och massa fertilt sekret. Som vanligt går man nu runt och känner efter konstant efter symptom... 

Låter som din känsla stämmer då! Är du (som jag) en sån som testar tidigare, eller håller du ut tills mensen är sen?
  • Dumlan
    Abrakadbra skrev 2021-02-28 12:32:29 följande:

Är det inte märkligt att man längtat så mycket eftet barn, och nu när man äntligen blir gravid har ångesten infunnit sig. Jag är superglad men har fullständig panik. Är det rätt tid? Kommer psyket palla? Är sambon verkligen den rätta?

Jag har en dotter som är tre, och hade exakt de tankarna du skriver när jag väntade henne (tog ändå ett åt innan vi blev gravida då). Till och med när hon var hos oss. Älskar henne mer än livet, men de första halvåret/året undrade jag va sjutton vi gett oss in på.
  • Dumlan
    Soff skrev 2021-02-27 15:44:14 följande:

I början testade jag innan, men slutade att testa för det tog för mycket på psyket med alla negativa test. Har testat när jag fått tempdipp vid bim för jag tänker att, då är det förmodligen kört ändå, så då kan jag lika gärna kolla och bli säker på att mensen är på gång. Skulle mensen vara sen, skulle jag nog inte våga testa förns det gått ett par dagar iallafall, just för att jag är LIVRÄDD för negativa test. Men hittils så är mensen väldigt punktlig.. Den var 2 dagar sen vid 1 tillfälle och då höll jag på att flippa!.. men sen kom den. 

Skönt med punktlig mens iaf! Lustigt hur olika man är - jag tester nästan alltid ifrån äl+8, tycker det är så psykiskt påfrestande att vänta in mensen (inbillar mig att jag vart gravid varje månad..). Tycker på något underligt vid att det är lättare att få beskedet via ett negativt test än av mensen. Håller timmarna att detta är er månad!
Svar på tråden BIM Februari 2021 - första barnet