Inlägg från: Längtan1987 |Visa alla inlägg
  • Längtan1987

BIM Februari 2021 - första barnet

Hej alla fina!

Jag har läst och följt tråden en del och den har hjälpt mig mycket och fått mig att förstå att man verkligen inte är ensam. Så tack för att ni finns och skriver och delar med er. Jag tycker ni är fantastiska allihopa som kämpar och Stort grattis till er som plussat.

Efter många månader av sex utan utlösning, då min sambo fått nån spärr i huvudet när jag har ägglossning har vi nu gjort 2 försök med hjälp av heminseminering. Vilket vi upplever funkar bra för oss. Det kommer ju in iaf. ;)

Men jag har en fråga till er, kanske om någon upplevt samma som mig?

Trodde i slutet av januari att vi blivit gravida då kroppen betedde sig såå konstigt och jag upplevde massa symptom jag inte kände igen. Men tji fick jag!

Fick en blödning på Bim dagen men den varade bara 1,5 dag? Knappt.. brukar vara i 4 dagar.

Tänkte att de kanske va mensen el någon annan blödning som man kan ha. Tog ett test för säkerhets skull och det va negativt. Tänkte att de bara är att ta nya tag vid nästa ägglossning. Men den kom aldrig? Fick ingen stegring alls. Har nu väntat på mensen som skulle kommit igår el idag men inget händer. Har mens värk och mens tuttar men ingen mens?

Att tillägga har jag alltid i 2 års tid sen jag sluta med preventiv medel haft extremt punktlig cykel på både mens och ägglossning men nu spelar kroppen mig ett spratt alltså! Blir galen!

Någon som vart med om liknande?

Har tagit totalt 3 test denna period och alla är negativa. Dock aldrig på morgon urinen, kan de göra skillnad? Tänker att är man gravid borde det göra utslag tillslut ändå? Har gått några veckor ju.

Kram på er!

• Längtan1987

Vet inte hur man svarar på ett spec inlägg, men Jenzia tack för ditt svar. Min mens har dock aldrig varken vart sen en konstig på alla år utan känner den innan och utan. därför jag blir lite fundersam på vad som händer.

Är väl bara att vänta ut den och hoppas på att nästa månad är tillbaka till det vanliga ????

• Längtan1987
    Carina82 skrev 2021-02-16 14:04:17 följande:

Jag har lite samma sits! Har alltid haft en kropp som går som klockan. Men SEKUNDEN då vi började försöka få barn började kroppen bete sig konstigt : ) Eller så har den alltid gjort det, bara att jag inte varit lyhörd för det innan? Störigt iaf :)

Sen kan jag lägga till att jag läst i det här forumet att de flesta kvinnor har ägglossning 10 ggr per år. Fråga mig inte om källa men det behöver alltså inte vara konstigt om den uteblir en månad -<3

(PS du svarar på inlägg genom att klicka på kugghjulet högst upp till höger på inlägget och välja citera : ))

Tack snälla! :)

Ja så störigt verkligen!!

Också läst det om ägglossningen och den har säkert uteslutits innan också utan att jag tänkt på det men de gånger jag trackat den har den vart exakt på dagen när den ska. Men däremot mensen har aldrig krånglat.
  • Längtan1987
    Abrakadbra skrev 2021-03-08 12:59:33 följande:

Fick missfall idag. Kanske vi ses i någon BIM tråd framöver<3

Men nej!! :( Kram på dig! <3
Svar på tråden BIM Februari 2021 - första barnet