Inlägg från: bananmilkshake |Visa alla inlägg
  • bananmilkshake

BIM Februari 2021 - första barnet

KNAS2 skrev 2021-01-25 12:01:16 följande:

Vi håller tummarna att era 3 ggr räcker! Det borde det göra!

På ett sätt är det skönt när ÄL är över o slippa tänka och planera sexandet..MEN då börjar väntan istället.

Skönt att man inte sitter ensam i båten :)

Ja jag tror det! Förra gången räckte det med två gånger, så det borde vara okej den här gången. :)

Jag håller med! Som att man kan slappna av lite, haha.
  • bananmilkshake
    KNAS2 skrev 2021-01-25 21:38:13 följande:

Såg att du hade två MA, jag beklagar. Jag har ett MF I bagaget från juli månad. Vet inte om jag vågar bli glad om jag får ett plus nu, vi blev så himla glada sist och sen tog det slut 1,5 vecka senare. Men man måste försöka glädjas.. Det går inte att gå o vänta på att det ska skita sig när det väl tagit sig.

Tack <3 och jag beklagar ditt! Nej det är lite blandade känslor, helt klart. Men du har helt rätt. Som någon klok sa, om det blir missfall så blir man ju lika ledsen oavsett om man unnade sig att vara glad i början, eller inte.
  • bananmilkshake

ÄL över här med. Dom här dagarna direkt efter är rätt softa tycker jag, man kan bara vara för det är för tidigt för att börja känna efter symptom. 

• bananmilkshake
    Vickan31 skrev 2021-01-28 09:53:49 följande:

En fråga till dig, men också er andra: brukar ni ha ÄL-smärta någon dag innan ägglossningen eller bara på själva ägglossningsdagen? Jag hade så ont igår kväll så jag vet inte om det betyder att jag hade ägglossning då (tidigare än väntat, och stämmer inte med testerna som inte blivit helt positiva än men väldigt nära) - eller att ägglossningen är på gång och kanske sker idag eller imorgon?

Tyvärr är det helt hur som helst, ena gången är det innan, andra efter. Nån annan gång bara på själva dagen. Den här gången flera dagar!
  • bananmilkshake
    Vickan31 skrev 2021-01-28 14:51:27 följande:

Tack för era svar! Ja kroppen är ganska oförutsägbar trots allt - speciellt när man försöker bli gravid känns det som med nya symptom som introduceras var och varannan månad, samt att när man trott sig hitta ett mönster så bryts det totalt nästa cykel. Jag tempar nu för första gången så jag får väl se om tempen går upp nu och min ÄL-smärta betydde att jag hade ägglossning igår eller idag. Baserat på tidigare cykler borde jag inte ha ägglossning förrän imorgon eller lördag, men man vet ju aldrig. Om jag hade ägglossning igår så måste jag ha missat peaken med ÄL-stickorna och då hann vi inte få till det så många gånger alls, så det gör mig lite stressad.

Ja den är ju tyvärr det. :c Och den älskar att hitta på symptom som du säger, haha. Okej, vad intressant! Det är säkert helt tillräckligt dom gånger ni fick till. <3
  • bananmilkshake

Åååh om man kunde få veta vad som händer där inne i innandömet haha...

Tror ni inte ni skulle kunna ta ett misslyckat försök bättre om ni fick veta några dagar efter äl att spermier och ägg inte lyckades hitta varandra, än vänta till mens (om man inte testar innan då)?

Jag vill bara veta om dom hittat varandra eller inte! Tungan ute

• bananmilkshake
    zelling skrev 2021-01-29 11:51:50 följande:
    Verkligen! Man hinner ju tänka och känna efter ungefär tusen gånger innan BIM! 
    Ja! Den här gången har jag gett mig fan på att inte fundera, känna efter, tolka symptom, räkna dagar. Inte förrän nu visste jag vilken veckodag min bim är på ens (råkade kolla i en kalender som visar en bit in i februari, typiskt). 

Tidigare har jag gärna googlat runt (typ äl+6 symptom), mest för att jag tycker det är kul och intressant, men ju mer fokus jag lägger på det desto långsammare går tiden!
  • bananmilkshake
    zelling skrev 2021-01-29 12:18:19 följande:
    Samma här, har verkligen ansträngt mig för att inte tänka på det de senaste cyklerna. Men det är så svårt ändå! 

Jag får molvärk som startar ungefär en vecka efter ÄL, så jag påminns om min livmoder typ varje dag då *suck*. Har lite känslig mage oxå, och mår jag illa en dag så undrar jag om det är nåt dåligt jag ätit eller att det tagit sig. Man förstår att det är lite enklare för killarna i detta :P

Haha känner igen det där. "Early pregnancy signs" fanns ofta i min sökhistorik förr. Mer sällan nu eftersom vi försökt ett tag, känns som att jag kan de där symptomen ut och innan
    Det är ju det, skitsvårt. Jag har varit jätteupptagen den här veckan som tur är, och även kommande, så jag hinner inte tänka så mycket, det blir min räddning den här gången. 

Åh vad typiskt... kan man inte bara få glömma sin livmoder nån gång! Alltid är det nåt. Tungan ute 
  • bananmilkshake
    Disa2021 skrev 2021-01-29 18:19:20 följande:

Ni som haft ägglossning nu i förra veckan/början på denna? Hur mår ni? :) 

Hade antagligen i måndags, mår helt som vanligt tyvärr. :p Efter mina missfall där jag fick väldigt tydliga gravsymptom har kroppen börjat jävlas så nu känner jag samma symptom även när det inte tar sig. :p Planerar därför att hålla mig ice cold den här gången och ignorera alla sk symptom! Har du haft äl nyligen också och mår du på nåt speciellt sätt? :)
  • bananmilkshake
    Sockerplanta skrev 2021-01-31 14:34:46 följande:

Bim-5 idag och jag känner mig nästan helt övertygad om att det denna månad har tagit sig. Jag har mått väldigt illa i snart två dygn, magen har känts svullen, brösten är ömma och idag en konstant molande värk i livmodern. Hoppas hoppas nu. Jag ska försöka att hålla mig från att testa till bim. 

Oj vad spännande!! Hoppas :)
Svar på tråden BIM Februari 2021 - första barnet