• Nandez

Farmen 2021

I kväll börjar Farmen. Hoppas att fler kommer att titta

• Svar på tråden Farmen 2021
  • Nandez
    Johannus skrev 2021-01-21 22:54:24 följande:
    Valet var rätt Dag passar inte att vara på Farmen och jag hoppas han åker ut till Torpet där han nog tröttnar snabbare och väljer att åka tillbaka till storstan han är van vid.
    Jag håller med dig
  • Nandez
    Johannus skrev 2021-01-21 23:01:19 följande:
    Dag kommer att få svårigheter vem han än väljer. Ok han kan ha styrka, men alla killar är nog starkare som är kvar skulle jag tro.

Om Dag förlorar då blir...ja vad han heter Storbonde. Ursäkta har ännu inte lärt alla namn Obestämd

Trevligt att Henrik och Daniel byggde en klädtork för det lär dom behöva.

Trevligt även att tjejerna klarade av att bygga en säng. (det var mer än att två killar inte kan göra upp eld). Tjejerna har nog mer chans att vinna farmen om det fortsätter på detta vis.Glad
    Det kan han nog få.
  • Nandez
    molly50 skrev 2021-01-22 09:08:19 följande:
    Det var rätt val,tycker jag.
    Japp, det var det
  • flygrl
    Nandez skrev 2021-01-21 19:34:26 följande:

Matbristen börjar kännas nu.

Det kommer alltid förr eller senare...
    Nandez skrev 2021-01-21 19:38:19 följande:

Dom börjar reta sig på varann rejält.

...precis som att det blir konflikter. Bådadera oundvikligt.
    Nandez skrev 2021-01-21 19:40:52 följande:

Det blev en fin torkställning

Ja, dom är duktiga på det där båda två. Och torka kläder lär ju behövas för jämnan antar jag.
    Nandez skrev 2021-01-21 19:42:26 följande:

Samt en bra säng.

Snyggt jobbat av Jennifer och vem mer det nu va. Förstår Jennifer att hon inte vill ligga på golvet och frysa. Värme är prio #1 för mig med.
    Nandez skrev 2021-01-21 19:51:34 följande:

Ja, det blev Dag som blev kämpe

Inte oväntat, nej.
    Nandez skrev 2021-01-21 19:54:11 följande:

Dag verkar lite låg.

Han är lite svår förstå sig på tycker jag men han har ju uppenbarligen mer och mer dragit sig undan för han inte riktigt trivs på Farmen.
  • flygrl
    BeautifulLiz skrev 2021-01-21 19:37:20 följande:

Jag vet, jag har redan tittat.  

BeautifulLiz skrev 2021-01-21 19:45:41 följande:

Nej då, ingen risk!

Tack för du inte avslöjade...
  • flygrl
    Beccus skrev 2021-01-21 19:45:33 följande:

Man borde vetat om att det inte är samma mat eller lika mycket mat där som hemma och kanske trappat ner på maten hemma innan man kommer till farmen så chocken inte blir så stor tänker jag.Japp, man kan inte gå ihop med alla

Smart tanke det där att försöka anpassa behovet av mat genom att trappa ner hemma innan man åker. Fast inte säkert man kommer på det förrän det är försent tror jag. Jag hade antagligen missat det om jag vart deltagare.

Är f.ö. extra kännbart för dom med mycket muskelmassa som Jamaica-Philip. Brukar va så i Robinson med att muskelsnubbarna får det tufft när dom inte får nog med mat.
  • Beccus
    flygrl skrev 2021-01-22 18:14:07 följande:

Smart tanke det där att försöka anpassa behovet av mat genom att trappa ner hemma innan man åker. Fast inte säkert man kommer på det förrän det är försent tror jag. Jag hade antagligen missat det om jag vart deltagare.

Är f.ö. extra kännbart för dom med mycket muskelmassa som Jamaica-Philip. Brukar va så i Robinson med att muskelsnubbarna får det tufft när dom inte får nog med mat.

Hade nog inte heller tänkt på det om jag hade varit där. Lätt att sitta hemma i soffa och tänka och vara klok :)
  • flygrl
    Johannus skrev 2021-01-21 22:51:09 följande:

Ja än så länge är det snällare och trevligare, men det var vid måltiderna alla fick tid att lära känna varann och ta i tu om något kändes bra eller inte bra.

Jag i min enfald trodde att alla vuxna människor har använt eld någon gång, men jag verkar ha fel...Att dem inte tänker att det kan komma en tävling där man måste kunna göra upp eld!....Hur ska dessa människor som inte kan göra upp eld göra om strömmen går i flera veckor och dem bara skulle ha en spis där man ska göra upp eld???

Helena var på det klara att hon skulle komma till Farmen, men tji fick hon för Linnea gjorde väldigt bra i från sig.

Håller med om måltiderna att det tidigare vart en samlingspunkt där man pratat om olika saker och stämt av hur det går för alla osv. Kanske är det bortklippt?

Jag är vuxen men har aldrig själv gjort upp eld och skulle säkert få problem om jag plötsligt skulle ställas inför problemet. Har bott hela mitt liv i höghus i betongförort så nån spis att elda i har jag inte. MEN så mycket förstår jag att det är en av dom grejer jag skulle få lära mig om jag skulle va med i Farmen och ännu mer Robinson. Skulle träna och träna...

Helenas insats i TÖrpkampen visade ju att hon är väldigt bra på Spiken men sen visade sig Linnea va ännu bättre. Snopet för Helena...
    Johannus skrev 2021-01-21 23:01:19 följande:

Dag kommer att få svårigheter vem han än väljer. Ok han kan ha styrka, men alla killar är nog starkare som är kvar skulle jag tro.

Om Dag förlorar då blir...ja vad han heter Storbonde. Ursäkta har ännu inte lärt alla namn 

Trevligt att Henrik och Daniel byggde en klädtork för det lär dom behöva.

Trevligt även att tjejerna klarade av att bygga en säng. (det var mer än att två killar inte kan göra upp eld). Tjejerna har nog mer chans att vinna farmen om det fortsätter på detta vis.

Jag tror inte man ska underskatta Dag i tvekampen men han får det nog tufft. Fast fysiskt stark och vältränad kan han mycket väl va även om han inte är nån snickare precis. Men han kommer nog välja en stark motståndare enligt va han själv sa häromdagen. Blir intressant.

Tror han utser Jamaica-Philip till storbonde om han förlorar. Dom verkar komma bra överens.

Henrik och Daniel är stabila killar och starkt även av Jennifer och den andra tjejen att bygga en så fin säng.
  • Nandez
    flygrl skrev 2021-01-22 18:04:55 följande:
    Det kommer alltid förr eller senare...

...precis som att det blir konflikter. Bådadera oundvikligt.

Ja, dom är duktiga på det där båda två. Och torka kläder lär ju behövas för jämnan antar jag. smile1.gif

Snyggt jobbat av Jennifer och vem mer det nu va. Förstår Jennifer att hon inte vill ligga på golvet och frysa. Värme är prio #1 för mig med. smile1.gif

Inte oväntat, nej.

Han är lite svår förstå sig på tycker jag men han har ju uppenbarligen mer och mer dragit sig undan för han inte riktigt trivs på Farmen.
  • Nandez
    flygrl skrev 2021-01-22 18:14:07 följande:

Ja, med stor muskelmassa blir det tufft.
Svar på tråden Farmen 2021