Inlägg från: Pinotage |Visa alla inlägg
  • Pinotage

Firar jul och nyår alldeles ensam .. vad kan jag hitta på för att slippa vara det varje högtid?

Jag är äldre än dig, men i övrigt i samma situation. Spenderade hela Jul och Nyår ensam hemma. Min plan var att åka på en resa för singlar, men det blev ju inte av på grund av Coronan. 

• Pinotage
    Anonym (Ensam i att vara ensam (?)) skrev 2021-01-10 21:30:15 följande:
    Vart bor du? Vi kanske kan ta kontakt och hitta på något? 
    Förhoppningvis har situationen rättat till sig både för dig och mig till nästa Julhelg - annars tar vi upp kontakten.
    I år blev jag lite överrumplad av situationen då min flickvän dumpade mig tre veckor före julafton. 
  • Pinotage
    Anonym (Ensam i att vara ensam (?)) skrev 2021-01-10 21:42:40 följande:
    Det där har jag förstått. Kan inte heller fira den med henne på grund av hennes sjukdom. 

Menar nog mest att det satt sin prägel på min syn på saken och att det kanske gjort att man påverkats. Att man kanske inte har socialt nätverk på det sättet exempelvis. 

Och jag vill fira jul, älskar julen, men vill inte vara ensam. Därför undrar jag om tips i denna tråd. :) 
    För mig har tricket i stort sett hela mitt vuxna liv varit att vara i en relation där svärföräldrarna firat jul.
Svar på tråden Firar jul och nyår alldeles ensam .. vad kan jag hitta på för att slippa vara det varje högtid?