Vikariebanken spärr???
Jag är med i vikariebanken snart 1 år.
Tror jag skrevs in i februari, mars förra året.
Förra året på sommaren sommarjobbade jag på samma boende.
Har jobbat en del men i september hade jag en inbokad dag men jag sjukade mig dagen innan då jag hade feber och förkyld.
I september la jag in mig tillgänglig hela julen.
I oktober blev jag inbokad att jobba julen i december. Perfekt tänkte jag
I november var jag med i bilolycka och skadade ryggen, så jobbade inget alls på 1 månad och la mig inte ens tillgänglig. Sen kom 24e och jag skulle jobba. Min rygg hade blivit lite lite bättre så jag tänkte jag klarar jobba.
Jag jobbade och sen kom hem och hade lite mer ont än vanligt.
Dagen efter vaknar jag 4.30 på morgonen av kraftiga smärtor och kunde inte ta mig upp ur sängen. Jag tänkte för mig själv att jag för allt i världen inte kommer klara av att jobba. Så jag ringer in och säger jag rtvärr inte kan jobba idag och förklarat även att jag har skadat ryggen förra månaden och trodde jag skulle klara jobba men det blev värre efter 1 dags jobb och därför inte kan jobba och avbokade mig hela jul-helgen.
Inget mer med det.
Nu skulle jag lägga in mig tillgänglig slutet av januari och februari men det att från 1 februari och framåt är det massa streck och när jag trycker på info så står det spärr?
Blir man spärrad för att man sjukat sig när man lagt sig tillgänglig??? :( det är ju inte rättvist!!
Jag brukar lägga mig tillgänglig 1 månad framåt och vad som kan ju hända. Kan förstå om man lagt sig tillgänglig 2 dagar innan och sen samma dag sjukat sig.
Varför kan jag inte lägga in mig tillgänglig? Snälla någon som vet