• Anonym (O)

Socanmäld för att barnet inte kan cykla

Haha wtf
    Alla har väl inte ens råd med en cykel. Kan knappast vara en grundläggande rättighet att cykla. 

• Anonym (O)
    Sven19 skrev 2021-01-11 10:43:59 följande:
    En begagnad cykel behöver inte kosta många kronor.

Sen är det konstigt att detta kommer upp nu mitt i vintern.
    Lås och hjälp kostar också. Sen ska man ha någonstans att förvara den. 
  • Anonym (O)
    Sven19 skrev 2021-01-11 10:58:18 följande:
    Ja allt kostar men man behöver inte köpa nytt. Har köpt begagnade cyklar till mina barn.

Ställ cykeln där de andra i bostadshuset ställer sina cyklar. Förstår inte hur ALLT kan vara så jäkla krångligt för en del.
    Om folk knappt har råd med mat, ja då kan mkt bli krångligt.. Förstår om vissa ej prioriterar cykel. 
  • Anonym (O)
    Anonym (Arg mamma) skrev 2021-01-11 12:31:56 följande:

Det är inte en pengafråga, hon vågar bara inte. Hon har aspergers, om det spelar in eller inte är svårt att säga, för syskonen med samma diagnos lärde sig cykla tidigt. Hon har en spärr när det kommer till cyklande, hur mycket vi än försökt så har det inte gått.

Finns verkligen inget skäl att anmäla.

Men dåså. Även om de skulle kontakta er så säg bara som det är. Hon har fått chanser/uppmuntran men vågar inte. Säg det till anmälaren med. 
  • Anonym (O)
    Anonym (Cykel) skrev 2021-01-11 12:42:54 följande:

Det låter som försummelse att ett så stort barn som inte har något handikapp aldrig lärt sig cykla. Men det lär väl utredningen visa. Hoppas familjen och främst barnet får hjälp.

Ts säger att barnet har en diagnos och de uppmuntrat till att hon ska lära sig men att hon inte vågar.
  • Anonym (O)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2021-01-11 14:18:55 följande:

Personliga kostnader för en tolvåring är enligt vad jag läser 3520 kr , sen antar jag att man får barnbidrag också? På vilket sätt är det ynkligt? 

Wtf är ju mer än för en vuxen
Svar på tråden Socanmäld för att barnet inte kan cykla