Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Socanmäld för att barnet inte kan cykla

Ja, det var ju lite udda. Både att anmäla för en sån sak och att ha en snart tolvåring som inte kan cykla. Men finns det inga andra orosmoment så lär det inte hända så mycket.

• Anonym (.)
    Anonym (Petra) skrev 2021-01-11 17:09:00 följande:

Nu låter du precis som alla på soc. Trots att soc varit hemna hos flera gånger och sett att vi är en helt vanlig familj, trots att både skola och läkare intygar att barnet inte har några sjukdommar och därför inte kan felbhandlas för sjukdomar det inte har. Trpts att vi ändrar på umgängetider för att anpassa men den ansra förädren ringer och skriker om barnet är 1 min försenat. Trots allt detta så samma sak. Ingen lyssnar på barnet, allt handlar om att föräldrar ska komma överens. Jag skulle vilja se den socialsekreterare som i sitt eget privatliv skulle svälja polis och socanmälningar år efter år och bara le och gå vidare och fortsätta "sammarbeta " och sen bam ännu en anmälan om samma sak.

Nu tänker du ju helt fel. Soc gör ju bara sitt jobb, det är väl inte deras fel att du får anmälningar på dig gång efter gång.
  • Anonym (.)
    Anonym (Petra) skrev 2021-01-12 17:37:38 följande:

Det är deras fel hur de hanterar psykisk sjuka föräldrar och aldrig intar barnperspektiv eller lyssnar på varken skola, läkare, polis etc och framförallt de ska alltid prata med barnen men de lyssnar inte på dem.

Det låter jobbigt. Vilken psykisk sjukdom rör det sig om? Exmaken har tyvärr drabbats av psykisk ohälsa med stress, ångest mm och har legat inlagd i omgångar. Det görs då alltid en soc-anmälan vid inläggning. Men de jag då har pratat med har verkligen känts som att de varit väl insatta i psykisk ohälsa. Mycket bra personer att prata och resonera med.
  • Anonym (.)
    Anonym (Petra) skrev 2021-01-14 16:23:39 följande:

Självklart har du fått bra hjälp. Du är ju mamma.

Fast det ska väl inte spela roll? Det är barnens pappa som är psykisk sjuk här. Men är du inte mamman alltså?

Soc har för övrigt inte gjort något alls. Jag har väl pratat med dom två gånger på kanske 8 år..? Men det blir alltid en anmälan när en förälder läggs in akut på psyk.
Svar på tråden Socanmäld för att barnet inte kan cykla