• Gameofthrones

Socanmäld för att barnet inte kan cykla

Jag tycker att det är lite grunder i livet som man ska kunna ävn om man inte cyklar varje dag eller varje år men det dotter kvar i ryggmärgen

Cykla, simma är två viktiga saker som är bra oxh kunna

Det är ungefär som inte en Kanidensare inte kan åka skridskor (lever i ett sådant kultur) .

Självklart så är det upp till var och en och det är väldigt fult och bli soc anmäld m folk har inget annat för sig. Dem kommer få karma i sitt liv

Tycker ni att ni klarar er utan cykel så låt det vara.

• Gameofthrones

Det märks vilken kulturkrock det här är med våra barn hur dem ska uppfostras med cykling tex.

Min kultur är det välja vintersport, sport i allmänhet. Stortsett så fort du kan gå ska man sätta på sig skridskor.

Köra bil så fort man har åldern inne. Med mera.

Generellt så tycker jag att det är bra att man kan cykla, simma skridskor åker man i skolan oftast under högtid. Så det är bra om allt det där finns hemma.

Vi bor mitt i smeten i Sthlm så det är bra för oss kunna cykla, tex. Mina barn började 4-5år ålder cykla själv. Skridskor har kommit in naturligt min äldsta håller på med Hockey.

• Gameofthrones
    Anonym (Va?) skrev 2021-01-12 13:13:27 följande:

Det där är ju så olika beroende på var man bor. Vi bor på Västkusten, här är väldigt sällan snö på vintern. Mina barn - nu 18 och 16 - har aldrig åkt skidor av något slag. De har åkt skridskor med skolan någon gång per år. Vi åker aldrig till fjällen för vi är inte intresserade av vintersport.

Ja, visst är det så! Man måste ha intresset. Jag är inte heller intresserad av vintersport, men va tvungen till det.
  • Gameofthrones
    sextiotalist skrev 2021-01-12 14:13:31 följande:

Sambon och jag har erbjudit, men aldrig tvingat sonen till något, som har med fritidsintressen att göra. 

Fritidsintressen ska just vara något man vill utöva på sin fritid. Det ska vara roligt, avkopplande och framför allt frivilligt.

Man har, barn som vuxna, så mycket måsten i vardagen, så fritid ska vara för återhämtning och göra det man trivs med. 

Bör väl tillägga att vi alltid haft rörelse naturligt i vår vardag. Sonen är van vid att man inte tagit bilen överallt, går, cyklar eller kollektivt har varit förstahandsval. Han och hans syskon älskar att vandra i skogen, vilket de alla gjort sedan barnsben.

Visst är det bra när det kommer naturligt =)

Gillar och vara i naturen själv och nu i bor man i en storstad?!
  • Gameofthrones
    sextiotalist skrev 2021-01-12 14:27:09 följande:

Fast du bor i rätt storstad, nära till Nacka, Tyresta etc eller hur. Till Nacka är det ju nästan gångavstånd och absolut cykelavstånd 

Ja, absolut visst är det så med gpng/cykelavstånd. Sen är det att jag har pushat mina barn till simning och cykel för det är viktigt att kunna. Även om det inte skulle bli det i framtiden så sitter det i ryggmärgen. Tänk dig ha en frihet med sina vänner och kunna ta en cykeltur eller simma kunna leka i djupare vatten. Resten utav fritidsaktiviteter har kommit naturligt.
Svar på tråden Socanmäld för att barnet inte kan cykla