• Anonym (Aj)

Skelettsmärta

Jag har i typ 1 års tid haft ont i skelettet till och från.

Ofta är det som skov. Jag får ont djupt inne i skelettbenen känns det som var och varannan dag i en månad sen uppehåll i någon månad eller två med ont kanske någon gång i veckan däremellan för att sedan typ vara smärtfri några veckor sedan blir smärtan i princip dagligen igen och så håller det på.

Har huvudsakligen ont i skelettet men några enstaka gånger har smärtan kännts mindre "djup" och mindre smärtsam och det har jag tolkat som lederna men jag kan ha fel. Vad kan detta bero på?

• Svar på tråden Skelettsmärta
  • Anonym (Aj)
    Långbenopluto skrev 2021-01-11 19:19:30 följande:

Antar att du har varit hos en läkare eftersom du haft så ont så länge.... så vad säger denne?

Ja det har jag. Tog prover som visade D-vitamin brist så jag fick ta speciella D-vitaminer i 3 månader som var ganska starka tror jag. Men har ju inte blivit bättre så kanske inte beror på D-vitamin brist trots allt?
  • Anonym (Aj)

Men vill minnas att det blev lite bättre undrer tiden jag åt dom men smärtan gick inte bort helt. Kan va inbillning att jag kände mig bättre också

• Anonym (Jag)

Jag har också så, har haft så i hela mitt liv. Jag har psoriasisartrit och ska utredas för ms.

• Anonym (Aj)
    Anonym (Jag) skrev 2021-01-11 19:35:41 följande:

Jag har också så, har haft så i hela mitt liv. Jag har psoriasisartrit och ska utredas för ms.

Har jag symtom på ms??
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Aj) skrev 2021-01-11 19:36:37 följande:

Har jag symtom på ms??

Läs på och se om du känner igen dig. Läs på om psoriasisartrit också. Jag har inga synliga fläckar, det måste man inte ha. För mig är det bara i lederna.
  • Gameofthrones

Ring 1177 eller kry appen

Du ska aldrig ta råd ifrån FL vid andra råd JA men när det gäller hälsa?!?

• Gameofthrones

Vid hälsa använd digital kry appen? Vi kan inte ställa en diagnos här på FL.

• Anonym (Jo)

Jag har haft så länge. Utreds för Ms!

• Pentra

Jag fick ont i skelettet; armar och ben; när jag hade B-vitaminbrist. ... Mvh, Pentra

Svar på tråden Skelettsmärta