• Anonym (Kaffedraken)

    Kvinnor som inte vill få oralsex, varför?

    Att som kvinna bli slickad verkar för många vara jätte viktigt men för andra är det absolut nej tack. Ibland vill kvinnan gärna bli smekt till orgasm med fingrarna eller en leksak men inte med tunga/läppar. Är ärligt nyfiken på vad det är som inte är bra. Inte rätt stimulans av klitoris mm. Eller att man inte känner sig fräch oavsett nyduschad eller är det en dominas över den som slickar som känns fel. Är det olika i olika ställningar? Ni som kan förklara hur det är för er gör gärna det. Inget är såklart bättre eller sämre, rätt eller fel bara olika. Men beroende på vad som inte upskattas kan det ju finnas lösningar som öppnar vägen till mer njutning. Allmänna psykologi teorier kan vi skippa här. Jag kan googla. :)

  • Svar på tråden Kvinnor som inte vill få oralsex, varför?
  • Anonym (Kaffedraken)

    För min del är det så här. Om någon slickar mig, får jag ofrivilliga tankar om hur det skulle vara att slicka någon själv. Och den tanken är så motbjudande att jag absolut inte kan njuta alls. Vill bara att det ska sluta snabbt!

    Sen tycker jag inte att själva känslan av tunga eller munnen är skön helt enkelt. Tungan är liksom sträv, inte skönt alls. Ofta vill mannen suga lite med munnen, det är absolut inte skönt alls.

    Män ger oralsex väldigt olika - för min del handlar det inte alls om hur han gör. Det är lika otrevligt oavsett. Jag älskar däremot att ge oralt själv till min man!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja, det är väl en självklarhet. Ingen kvinna är desamma. Alla har sina preferenser och njuter på olika vis. Vi har alla olika erogena zoner.

    Jag är inte förtjust i oralsex och har inte haft det på många år. Kan ge men är inte så förtjust i det heller.

    Tycker väl att kön generellt är ganska fula och slibbiga. Vill helst inte ner där eller ha någons ansikte i mitt blädderblock.

    Sen så kittlad det. Så jag spänner mig. Sällan det blir rätt heller. Killar tenderar att slicka med toppen av tungan istället för hela och då blir det så intensivt att det blir obehagligt för min del. Men inte deras fel, hur ska de veta? Inte ens läkare och gynekologer att full koll på en kvinnas könsorgan så hur ska då en stackats man navigera rätt?

    Nej, för mig gäller penetration. Älskar det. Det ger mig starkast orgasm. Smeksex och oralsex ger inte lika stark njutning.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Stenstare skrev 2021-01-12 07:34:32 följande:

    Att som kvinna bli slickad verkar för många vara jätte viktigt men för andra är det absolut nej tack. Ibland vill kvinnan gärna bli smekt till orgasm med fingrarna eller en leksak men inte med tunga/läppar. Är ärligt nyfiken på vad det är som inte är bra. Inte rätt stimulans av klitoris mm. Eller att man inte känner sig fräch oavsett nyduschad eller är det en dominas över den som slickar som känns fel. Är det olika i olika ställningar? Ni som kan förklara hur det är för er gör gärna det. Inget är såklart bättre eller sämre, rätt eller fel bara olika. Men beroende på vad som inte upskattas kan det ju finnas lösningar som öppnar vägen till mer njutning. Allmänna psykologi teorier kan vi skippa här. Jag kan googla. :)


    Jag gillar inte känslan. Det ger liksom ingen njutning utan jag vill att han ska sluta så jag kan göra andra mer tillfredsställande saker istället såsom städa eller putsa fönster.

    Däremot stimulans med fingrar (rejält och bestämt, inte hårt) eller en penetration genom att rida är skithärligt och får mig att skrika rakt ut. Även andra ställningar funkar och jag kan njuta ohämmat.

    Jag har lätt att berätta vad jag tycker om och fråga hur han vill ha det.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Nej tack.) skrev 2021-01-12 08:09:28 följande:
    Däremot stimulans med fingrar (rejält och bestämt, inte hårt) eller en penetration genom att rida är skithärligt och får mig att skrika rakt ut. Även andra ställningar funkar och jag kan njuta ohämmat.
    Helt inne på din linje!
    Tycker visserligen inte att det är oskönt, men hittills har oralsex med de män jag haft sex med mer likställts med känslan av lite ryggkli. Skönt och avslappnande, men definitivt inte djup njutning och i närheten av orgasm. Tycker det är skönare och mer givande att bara rida särbon och känna honom inuti mig även om jag inte uppnår orgasm än att bli slickad. 
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Jag) skrev 2021-01-12 07:43:33 följande:

    För min del är det så här. Om någon slickar mig, får jag ofrivilliga tankar om hur det skulle vara att slicka någon själv. Och den tanken är så motbjudande att jag absolut inte kan njuta alls. Vill bara att det ska sluta snabbt!

    Sen tycker jag inte att själva känslan av tunga eller munnen är skön helt enkelt. Tungan är liksom sträv, inte skönt alls. Ofta vill mannen suga lite med munnen, det är absolut inte skönt alls.

    Män ger oralsex väldigt olika - för min del handlar det inte alls om hur han gör. Det är lika otrevligt oavsett. Jag älskar däremot att ge oralt själv till min man!


    Tack för svar! Vad i "att slicka någon själv" är det du upplever motbjudande? Smaken, känslan mot tunga o läppar, ofräscht, bakterier eller något dominant eller undergivet?

    Vad gör den stora skillnaden mellan att ge en man oralsex som du gillar och tanken på att ge en kvinna vilket du upplever motbjudande? Båda, intima, privata, används för att kissa och till olika sexuella grejor, öika på många sätt men ändå så olika?

    Håller med om att tungan är ganska vass och sträv, inte skön om den används fel.
    Anonym (Elle 33) skrev 2021-01-12 07:54:32 följande:

    Ja, det är väl en självklarhet. Ingen kvinna är desamma. Alla har sina preferenser och njuter på olika vis. Vi har alla olika erogena zoner.

    Jag är inte förtjust i oralsex och har inte haft det på många år. Kan ge men är inte så förtjust i det heller.

    Tycker väl att kön generellt är ganska fula och slibbiga. Vill helst inte ner där eller ha någons ansikte i mitt blädderblock.

    Sen så kittlad det. Så jag spänner mig. Sällan det blir rätt heller. Killar tenderar att slicka med toppen av tungan istället för hela och då blir det så intensivt att det blir obehagligt för min del. Men inte deras fel, hur ska de veta? Inte ens läkare och gynekologer att full koll på en kvinnas könsorgan så hur ska då en stackats man navigera rätt?

    Nej, för mig gäller penetration. Älskar det. Det ger mig starkast orgasm. Smeksex och oralsex ger inte lika stark njutning.


    Tack för beskrivningen av känslan. Fint att du hitta din grej, kör hårt!
    Anonym (Nej tack.) skrev 2021-01-12 08:09:28 följande:

    Jag gillar inte känslan. Det ger liksom ingen njutning utan jag vill att han ska sluta så jag kan göra andra mer tillfredsställande saker istället såsom städa eller putsa fönster.

    Däremot stimulans med fingrar (rejält och bestämt, inte hårt) eller en penetration genom att rida är skithärligt och får mig att skrika rakt ut. Även andra ställningar funkar och jag kan njuta ohämmat.

    Jag har lätt att berätta vad jag tycker om och fråga hur han vill ha det.


    Putsa fönster är grejen alltså, får föreslå det nästa gå vi ska variera sexet ... Men om jag är lite jobbig och frågar om din partner skulle vilja ge dig oralt för att han gillar att ge och blir tänd av det, har du något emot det eller är det ok. Jag gör ju saker i sängen som inte "ger mig" något utan bara ger min partner. Härligt att hon får det hon gillar. Självklart gör jag inget jag inte vill men om det "som kvittar för mig" så bjuder jag på det. Tack!
    Anonym (Elle 33) skrev 2021-01-12 07:54:32 följande:

    Ja, det är väl en självklarhet. Ingen kvinna är desamma. Alla har sina preferenser och njuter på olika vis. Vi har alla olika erogena zoner.

    Jag är inte förtjust i oralsex och har inte haft det på många år. Kan ge men är inte så förtjust i det heller.

    Tycker väl att kön generellt är ganska fula och slibbiga. Vill helst inte ner där eller ha någons ansikte i mitt blädderblock.

    Sen så kittlad det. Så jag spänner mig. Sällan det blir rätt heller. Killar tenderar att slicka med toppen av tungan istället för hela och då blir det så intensivt att det blir obehagligt för min del. Men inte deras fel, hur ska de veta? Inte ens läkare och gynekologer att full koll på en kvinnas könsorgan så hur ska då en stackats man navigera rätt?

    Nej, för mig gäller penetration. Älskar det. Det ger mig starkast orgasm. Smeksex och oralsex ger inte lika stark njutning.


    Tack för svar. Nej hur ska en man hitta rätt på egen hand, man får hoppas på vägvisning från någon som har koll och kan ge omedelbar feedback, föslagsvis mottagaren? Fula och slibbiga, hrm, jag skulle använda andra ord, vackra och upphetsande kanske. Tur att det finns olika åsikter, tack för din.
    Mandel skrev 2021-01-12 08:44:38 följande:

    Helt inne på din linje!

    Tycker visserligen inte att det är oskönt, men hittills har oralsex med de män jag haft sex med mer likställts med känslan av lite ryggkli. Skönt och avslappnande, men definitivt inte djup njutning och i närheten av orgasm. Tycker det är skönare och mer givande att bara rida särbon och känna honom inuti mig även om jag inte uppnår orgasm än att bli slickad. 


    För din del kan det vara en fråga om teknik då kanske? Har du experimenterat mycket och försökt guida din partner eller har du mest gått vidare till mer intresanta övningar? Tack för att du bidrog.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mandel skrev 2021-01-12 08:44:38 följande:

    Helt inne på din linje!

    Tycker visserligen inte att det är oskönt, men hittills har oralsex med de män jag haft sex med mer likställts med känslan av lite ryggkli. Skönt och avslappnande, men definitivt inte djup njutning och i närheten av orgasm. Tycker det är skönare och mer givande att bara rida särbon och känna honom inuti mig även om jag inte uppnår orgasm än att bli slickad. 


    Hur får du orgasm då?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Y) skrev 2021-01-12 11:24:32 följande:
    Hur får du orgasm då?
    Ev fingrar om det behövs.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Att bli slickad känns väldigt olika med olika personer. Bästa upplevelserna har varit med kvinnor trots att jag varit med betydligt fler män. En del gör det himmelskt, andra hårt och outhärdligt, för lätt och mesigt eller bara intetsägande och fel takt. Tappar känseln eller blir öm ganska lätt.

    Jag är både överkänslig och okänslig i underlivet och behöver mycket speciell stimulans. Har väldigt svårt att komma genom en mans smekningar, tunga eller penis om han inte har riktigt bra inlevelse och taktfasthet, ofta med flera olika integreringar samtidigt. Ett speciellt tungtrick tex samtidigt som han virvlar med fingrarna längs blygdläpparna, kanske ett eller två fingrar inuti, eller kommer åt med fingrar samtidigt som han stöter inuti mig. En helt vetenskap det där;)
    Bästa orgasmerna har jag haft med olja och massage ,långsamt, utforskande...
    men blir kladdigt så inget man gör i en handvändning!

    Jag nöjer mig oftast med lite uppvärmning med tungan och lite tease innan vi knullar och en stund emellan varven. Vill att det ska vara varierat och bara totalfokus om jag vill det själv och får "the feel".

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag kan se lite olika skäl

    1. Det blir för intimt

    2. Man vill inte vara till besvär (ja, en del killar anser faktiskt att man är jobbig om man vill ha sex som båda kan njuta av).

    3. Man är rädd att vara ofräsch (vi tjejer är livrädda för sånt).

    4. Man har dåliga erfarenheter av oralsex som inte varit skönt.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Stenstare skrev 2021-01-12 07:34:32 följande:

    Att som kvinna bli slickad verkar för många vara jätte viktigt men för andra är det absolut nej tack. Ibland vill kvinnan gärna bli smekt till orgasm med fingrarna eller en leksak men inte med tunga/läppar. Är ärligt nyfiken på vad det är som inte är bra. Inte rätt stimulans av klitoris mm. Eller att man inte känner sig fräch oavsett nyduschad eller är det en dominas över den som slickar som känns fel. Är det olika i olika ställningar? Ni som kan förklara hur det är för er gör gärna det. Inget är såklart bättre eller sämre, rätt eller fel bara olika. Men beroende på vad som inte upskattas kan det ju finnas lösningar som öppnar vägen till mer njutning. Allmänna psykologi teorier kan vi skippa här. Jag kan googla. :)


    Men hur svårt är det att förstå att folk är olika? Inte alla killar gillar exakt samma saker heller. 

    Jag kan väl berätta att min förra partner var inget bra på att slicka, han gjorde så mycket bättre med fingrarna. Då fick det ju vara så (kan säga att vi pratade massor om det och vi tränade men han var som för "mjuk" med tungan. Hade superbra sex i övrigt så då gör det ju inte så mycket om en grej är lite sämre). Min nya partner är mycket bättre på att slicka så då vill jag gärna att han gör just det. 
Svar på tråden Kvinnor som inte vill få oralsex, varför?