Hur tar man steget att gå isär?
Jag känner så mycket med dig och sitter i princip i samma situation. Mycket av det du skriver känner jag igen mig i. Min sambo spelar dock inte men gräver ner sig i sitt jobb och prioriterar det framför mig och vår ettåring. När han sedan är ledig vill han inte äta middag ihop med mig och barnet eftersom han tycker att det är stökigt att äta ihop med barn...Så sammanlagt träffar han sitt barn 30-60 minuter om dygnet, självklart spenderar han gärna dom minutrarna i tv soffan för att han är trött..
Jag har börjat titta på boende marknaden för att se vad jag eventuellt skulle ha råd med själv, och vilka områden som jag kan tänka mig. Men jag är livrädd för att separera och behöva leva utan mitt barn varannan vecka. Vill inte heller att mitt barn ska behöva vara själv hos pappa när uppmärksamheten där tryter och jag vill vara säker på att mitt barn kan uttala sina behov innan hen ska vara själv där. Jag är övertygad om att barnet och jag hade mått bättre själva, kanske bara träffa pappan på middag en eller två dagar i veckan men att barnet bara bor hos mig.
om TS vill ha närmare kontakt på insta, hör av dig.