Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Vad ska jag svara honom? AKUT

Tycker du ska avsluta denna kontakt direkt. Jag känner starka vibbar att det inte är en 14-åring som sitter på andra sidan, utan en vuxen man.

En 14-åring frågar inte om man är singel.

Visa även dina föräldrar konversationen med denna man, om det känns obekvämt, kurator eller kompisar.

Låt även denna man veta det, då kommer han avsluta detta direkt. Det sista en sådan man vill är att föräldrarna är inblandade

• sextiotalist
    Hejsansvejsan100 skrev 2021-01-15 12:16:30 följande:

Han har skickat bilder på sig och han ser ut och vekar vara den han utger sig att vara. Har kollat instagram å facebook och det är han på dem bilderna. Jag tror på han.

Du bör ändå vara 100% transparent (dvs dina föräldrar ska veta om allt om denna kille) och även berätta för denna kille att dina föräldrar läser i konversation. Är han ärlig och den han uppger sig vara, då är det inga problem. Är han som groomar dig, så drar han snabbare än snabbast eller förbjuder han dig (det senare ska du inte bry dig om)
  • sextiotalist

En sak till TS, låt det vara första och sista gången du addar en okänd person. 

• sextiotalist
    Anonym (S) skrev 2021-01-15 15:26:14 följande:
    Hur gammal är han? Bara för att bilderna stämmer på Insta betyder inte att de är på riktigt, det går snabbt att stjäla bilder från nån stackares konto och påstå att det är en själv. Det händer jätteofta. Har du sett honom live?

Skicka aldrig bilder av din kropp! De kan hamna lite var som helst. Du måste alltid vara försiktig med personer du träffar online.
    Det stämmer, jag får ofta följarförfrågningar av amerikanska militärer, änklingar, omgivna av söta barn eller hundar. Kan med all säkerhet säga att det inte är männen på bilderna som skickar följaförfrågningar till mig
Svar på tråden Vad ska jag svara honom? AKUT