• bangarang

    Ha en katt inne och den andra ute?

    Känner mig lite uppgiven över situationen med mina två katter. Hanen är döv, honan är hörande. Honan har just blivit ett år och är full av energi. Jag skulle vilja låta henne bli utekatt och få göra av med sin energi utomhus, men dels känns det fel mot den döva katten, och jag är också lite rädd för att släppa ut henne. Hon har bara varit ute i sele tidigare.

    Jag kan känna att det blir jobbigt ibland när hon får tokryck inne och då skulle det underlätta både för mig och henne om hon kunde gå ut ett tag ibland. Vore det fel att göra så? Jag bor i lägenhet på bottenplan i ett lugnt område. Skulle uppskatta om någon har några bra råd och tankar kring detta.


    Katt
  • Svar på tråden Ha en katt inne och den andra ute?
  • VilsenSsk

    Det är väl jättebra om hon kan gå ut tycker jag!
    Vi använder gps halsband som vi tycker är toppen, ta det lite i etapper bara. Du kan ju gå med ut och köra 15min stunder i början.

    Vår andra katt vill inte gå ut, så ingen tvingar henne till det. Vi har alltså en inne på heltid och en som går ut några svängar varje dag. Fungerar fint! Kanske skönt för den döva herren att vila lite också :)

  • Tow2Mater

    Bor man inte ute på landet ska inte katter springa runt lösa och förorena för alla grannar! Skärpning.

  • VilsenSsk

    Hehe, bor man på bottenplan i naturnära område är det väl lugnt? Om inte annat hålls andra äckligare djur borta med katter - som råttor, de brukar också vara ganska frustrerande för grannarna.

Svar på tråden Ha en katt inne och den andra ute?