Hur många böcker har ni?
Just nu är samtliga böcker i kartonger efter flytt. Men tippar på att, när det är uppbackat, drygt 6 hyllmeter och en del kommer stanna i kartonger
Just nu är samtliga böcker i kartonger efter flytt. Men tippar på att, när det är uppbackat, drygt 6 hyllmeter och en del kommer stanna i kartonger
Varför spar ni böckerna? Som barn så kan jag förstå det,
Jag läste själv om böcker flera gånger. Men som vuxen så kom skrivs det ju så otroligt mycket och intressant världen över, hela tiden.
Du vet att man kan läsa e-böcker på en skärm? Jag läser ofta e-böcker när jag pendlar och många lyssnar på ljudbok.
Vi prenumenerar på Svd helg, då får vi papperstidningen fredag, lördag, söndag. Vi har tillgång till svd siten och Svd som pdf hela veckan. Varje morgon när man loggar in till frukosten får man en komprimerad Morgonrapport.
Men lyxen är när tidningen kommer till helgen i brevlådan, det är mysigt att ta morgonkaffet efter helgfrukosten i soffan med en stor och härlig papperstidning. Jag märker att jag läser på ett bättre sätt, mer avslappnat och koncentrerat när jag läser så.
Är det inte fjantigt att dividera om hyllmeter? Som det vore bevis på bildning eller nåt. Lustigt nog blir jag påmind om en barnvisa varje gång jag läser rubirken: "Hur många ungar har du? Sjuttiotvå." Tycker alla dagisbarn ska ta en bok och gå och lägga sig.