Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Hur många böcker har ni?

Just nu är samtliga böcker i kartonger efter flytt. Men tippar på att, när det är uppbackat, drygt 6 hyllmeter och en del kommer stanna i kartonger

• sextiotalist
    PH76 skrev 2021-01-15 21:52:00 följande:

Varför spar ni böckerna? Som barn så kan jag förstå det,

Jag läste själv om böcker flera gånger. Men som vuxen så kom skrivs det ju så otroligt mycket och intressant världen över, hela tiden.

Jag har flera böcker som jag läser om.
  • sextiotalist
    Anonym (EN) skrev 2021-01-16 13:36:21 följande:

Du vet att man kan läsa e-böcker på en skärm? Jag läser ofta e-böcker när jag pendlar och många lyssnar på ljudbok.

Sonen läste mycket e-böcker ett tag. Inte längre. Den ligger oanvänd, numera är endast fysiska böcker som gäller. Ingen av oss läser e-böcker och vi läser helst fysiska tidningar.

Funderar allvarligt på att starta upp en prenumeration på morgontidning igen
  • sextiotalist
    TvillingmammaVästgöte skrev 2021-01-16 16:12:31 följande:

Vi prenumenerar på Svd helg, då får vi papperstidningen fredag, lördag, söndag. Vi har tillgång till svd siten och Svd som pdf hela veckan. Varje morgon när man loggar in till frukosten får man en komprimerad Morgonrapport.

Men lyxen är när tidningen kommer till helgen i brevlådan, det är  mysigt att ta morgonkaffet efter helgfrukosten i soffan med en stor och härlig papperstidning. Jag märker att jag läser på ett bättre sätt, mer avslappnat och koncentrerat när jag läser så.

Det är det jag saknar
  • sextiotalist
    Hippolyte skrev 2021-01-24 08:26:19 följande:

Är det inte fjantigt att dividera om hyllmeter? Som det vore bevis på bildning eller nåt. Lustigt nog blir jag påmind om en barnvisa varje gång jag läser rubirken: "Hur många ungar har du? Sjuttiotvå." Tycker alla dagisbarn ska ta en bok och gå och lägga sig.

Lättare att säga hyllmeter än räkna böcker. Nej böckerna står inte i en billybokhylla

Nu var det en tråd om hur många böcker man har, dvs helt relevanta svar
  • sextiotalist
    Hyllemor skrev 2021-01-25 02:27:53 följande:
    Precis. Det var därför jag valde att inte skriva hyllmeter utan bad folk att uppskatta ungefär hur många böcker de har istället. En del folk har ju inte ens en hyllmeter böcker framme, har ju dessutom framgått i den här tråden.
    Hade jag haft färre än hundra böcker, då hade jag kunnat ange antalet. Men det har vi inte. Just nu har jag nästan fyllt de bokhyllorna som vi ska ha till böcker, sedan  har jag 7 banankartonger att sortera. Ska jag fortfarande ange antalet?
Svar på tråden Hur många böcker har ni?