• Sat 16 Jan 2021 12:30
    928 visningar
    2 svar
    2
    928

    Betänktetid jobb

    Hej! Hur många dagars betänketid är rimligt att fråga om, när man fått ett jobberbjudande?

    Grejen är att jag har gått på intervju för ett jobb, som jag kommer få besked om om typ 2 dagar. Igår fick jag dock reda på att ett annat jobb vill träffa mig på intervju. Jag vill mycket hellre ha jobb 2, men kan ju inte låta jobb 1 vänta för länge ifall jag skulle få det. Vill ju inte verka oseriös, men behöver samtidigt tid att gå på intervju för jobb 2 samt vänta på deras svar.

    Tips på hur jag borde göra?

  • Svar på tråden Betänktetid jobb
  • Sat 16 Jan 2021 13:04
    #1

    Inte mer än En dag eller två är rimligt eftersom du redan haft betänketid efter intervjun.

  • emarte­e
    Sat 16 Jan 2021 14:51
    #2

    Jag var i samma situation förra året. Jag hade nyss varit på intervju för jobb 2 när jobb 1 erbjöd mig jobbet. Jag ringde jobb 2 och sa att jag fått ett annat erbjudande men att jag hellre ville ha jobbet hos dem och undrade ifall de skulle kunna snabba på processen på något sätt. De var intresserade av mig och snabbade på och kontaktade mina referenser och erbjöd mig faktiskt jobbet!

    Så du kan alltid kontakta jobb 2, men som personen innan mig skrev kan du nog inte låta jobb 1 vänta mer än någon dag om de erbjuder dig tjänsten.

Svar på tråden Betänktetid jobb