• Annonym312

    Min pojkvän vill vara själv ”ett tag”

    Min pojkvän gjorde slut med mig i början av december efter över 3 år tillsammans. Han sa att han älskade mig men mår så dåligt och behöver ta hand om sig själv innan han kan börja dela allt med mig igen. Vi hade haft det tufft ett tag efter en incident från hans håll som tärde på mig och jag fick lite kontrollbehov. Hade alldeles för mycket kontroll över han men det var hans fel.

    Jag visste att vi var tvungna och göra något för att komma ur svackan men att göra slut var inget alternativ för mig. Vi slutade aldrig ha kontakt och i början av januari träffades vi och allt kändes så bra. Vi träffades bara 1 gång och han sa att det kändes jättebra att träffa mig och att han ville va med mig men inte var helt redo än. När jag sedan skrev till han och frågade om han menade allt han sa när han var här så sa han att han gjorde det. Jag frågade då om han ville börja ses igen och då skrev han vet inte. Han var inte redo än sa han.

    Nu träffades vi igen. Denna gången sov jag hemma hos han. Det kändes precis som vanligt tills jag började prata om det. Jag mår så dåligt och jag vet inte hur jag ska åka vänta mer. Men jag älskar han och det finns bara han för mig. Blir fortfarande äcklad av tanken på att jag skulle vara med någon Annan. Han väntar på mig med och sa att han ville det men att han inte orkar pump dåligt längre. Han säger att han känner press när jag hör av mig och att det får honom att må dåligt. Han säger att allt känns tipptopp när vi ses men att de är efter det och när vi inte är med varandra som han mår så dåligt och känner stress och ångest. Men han älskar mig så mycket och jag känner verkligen det annars hade jag aldrig orkar vänta såhär. Han säger att han bara behöver må bra igen och inte bli stressad av att jag hör av mig. Han säger att det inte finns någon annan än mig för han och att jag är det bästa som hänt honom.

    Jag väntar tålmodigt men finns det ens en chans att han kommer vilja vara med mig igen? Vad ska jag göra för att han ska känna att han vill höra av sig till mig? HJÄLP! Jag går sönder.

  • Svar på tråden Min pojkvän vill vara själv ”ett tag”
  • AmandaKS

    det låter som att du kväver honom, låt honom vara, ge honom andrum.
    det du egentligen vill är väl att han ska komma till dig av egen vilja, inte för att han känner press när du hör av dig?

  • katrinp

    Eftersom det ä otroligt svårt att gå tillbaka till ett förhållande och ändå ha ändrat saker. Och att han verkar förknippa dig med ångest så hade jag försökt att gå vidare.

  • Annonym312
    AmandaKS skrev 2021-01-16 15:51:47 följande:

    det låter som att du kväver honom, låt honom vara, ge honom andrum.

    det du egentligen vill är väl att han ska komma till dig av egen vilja, inte för att han känner press när du hör av dig?


    Nej, självklart vill jag att han ska vilja vara med mig. Det jobbiga är att han vill det och när vi ses säger han att allt känns som vanligt. Känns som att han går igenom någon personlig kris för när jag fråga om all ångest grundar sig i mig så säger han att han inte vet. Men han vill absolut inte att vi ska gå åt varsitt håll.
  • Richard1986

    Det låter ju som att din blotta närvaro triggar igång ångest och gör honom osäker, om man ska tro det han säger.... Jag skulle ha börjat acceptera tanken på att det är över för gott om jag vore du och börja planera mitt liv efter det... Den låter som att den killen behöver vara etthundra procent singel under en lång sammanhängande tid, men att han är för velig för att ta det steget själv.

    Det är alltid lättare att svara ?jag vet inte? eller ?vi får se? för någon som inte mår så bra än att säga ?ja jag vill? eller ?nej jag vill inte mera?.

Svar på tråden Min pojkvän vill vara själv ”ett tag”