• Anonym (Oroli­g)
    Sat 16 Jan 2021 20:14
    625 visningar
    5 svar
    5
    625

    Ska man verkligen blöda såhär mycket efter abort?

    Hej! Den 23e december så gjorde jag en sen abort i vecka 13 och har blött sen dess, för knappt en vecka sen så började det avta lite, kom lite blod och lite ljusbrunt då och då men nu sen någon dag så har det ökat igen, idag har jag fått byta binda ett antal gånger, och det kommer klumpar igen. Är detta normalt? Jag blir så sjukt orolig speciellt med tanke på att jag ångrar aborten så extremt mycket. Har även fått som en lätt mensvärksliknande känsla sen någon dag. Någon som haft det likadant?

  • Svar på tråden Ska man verkligen blöda såhär mycket efter abort?
  • Sat 16 Jan 2021 21:39
    #1

    Ring 1177!

  • Anonym (Anony­m)
    Sat 16 Jan 2021 22:17
    #2

    Jag blödde i mer än tre veckor när jag gjorde abort, jag hade gått ett par veckor längre än dig. Normalt vet jag inte men så kan det tydligen vara. Klumparna beror antagligen på levrat blod.

  • Sat 16 Jan 2021 22:25
    #3

    Det kan ju även vara så att du fått mens nu, även fast du inte hade slutat blöda helt efter aborten.

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Sat 16 Jan 2021 22:31
    #4
    Anonym (Anonym) skrev 2021-01-16 22:17:35 följande:

    Jag blödde i mer än tre veckor när jag gjorde abort, jag hade gått ett par veckor längre än dig. Normalt vet jag inte men så kan det tydligen vara. Klumparna beror antagligen på levrat blod.


    Okej, så det finns flera som fått blöda länge alltså, tycker att många slutat blöda vid 1-2 veckor redan så detta känns ju megalänge. Tack för svar
  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Sat 16 Jan 2021 22:32
    #5
    MammAmma skrev 2021-01-16 22:25:13 följande:

    Det kan ju även vara så att du fått mens nu, även fast du inte hade slutat blöda helt efter aborten.


    Jag har också funderat på om det kan vara så. Men då skulle mensen ha kommit 3 veckor efter aborten, det kändes tidigt? Men det kan väl vara olika kan jag tänka mig :)
Svar på tråden Ska man verkligen blöda såhär mycket efter abort?