Ska jag behöva swisha honom för alla utlägg han gör?
Vi har ett konto som ska gå till gemensamma utgifter.
Sedan har vi egna konton för privata bruk. Han jobbar och jag är sjukpensionerad, så han har mer pengar än jag.
När han ska handla något till hushållet så orkar han inte föra över pengar på banken till sitt minutenkort utan betalar med sina pengar.
Sedan så grymtar han om att han får betala mer här hemma...
Men han orkar inte gå in och föra över pengarna till sitt egna konto (men han går in och kollar sina isk-konton varje dag) och han orkar inte heller gå tillbaks i köphistoriken för att kolla vad han köpt och kanske föra över en gång i månaden...
Vid större köp om det är jag som beordrat dem eller typ som nu besiktning så swishar jag honom, bara för att jag tycker inte det är rättvist att han ska ta allt. Men jag måste då logga in på banken och sätta över pengarna till swishkontot, sedan swisha.
Men ska jag verkligen behöva göra så, det är ju ännu lättare för honom att gå in och flytta pengarna själv direkt till sitt konto...
Hur skulle ni gjort?
Låta honom skylla sig själv, för han har råd att lägga mer, eller ska jag fortsätta curla hans ekonomi bara för att känna att det blir rättvist?