• Anonym (LL)

    Hur ser er relation ut idag och vad gjorde du?

    Hej!

    Jag fick under augusti 2020, reda på att min sambo som friat till mig under början av året, utökat huslånet (han var mitt uppe i sin intima relation med henne då) och väntade vårt andra barn i september levt ett dubbel liv med intima träffar under juni och juli månad.

    Han vill leva tillsammans med mig och barnen och har sedan jul bott tillsammans med mig och barnen på heltid.

    Hur gjorde ni för att ta er vidare och bygga upp er relation igen?

    Det sägs att otrohet r vanligt, men inget som man direkt pratar om.

    Jag vill ha en fungerande relation med barnens pappa, men vet inte om jag kan, och är rädd att jag inte kan få tillbaka samma känslor som jag hade innan han blev avslöjad av henne kollega. Jag mådde väldigt bra och var lycklig och tyckte att får relation var väl balanserad.

    Hur ser din relation ut med din man/kvinna. Vad får dig att må bra i er relation (hur håller ni er glöd levande) och hur delar ni upp ansvaret med hus och hem?

    /förvirrad kvinna

  • Svar på tråden Hur ser er relation ut idag och vad gjorde du?
  • Anonym (Bedragen)

    Vi har en fungerande relation där vi delar lika på sysslorna. (Har alltid gjort.)

    Det som inte är som det ska är sexlivet. Jag är inte lika intresserad på samma sätt som tidigare. Sveket fick tyvärr konsekvensen att även allt vi gjort innan svärtades ner. Jag har inga som helst bra sexminnen. Allt är bara grått och ledsamt då jag tänker på det.

    Det låter säker konstigt, men relationen är faktiskt bra i övrigt. Vi kommer väl överrens, har roligt, gör saker tillsammans, tar hand om barn och husdjur etc.

  • RecoveredSexAddicts

    Hej!

    Tack för att du delar, tillit är svårt att bygga upp och min erfarenhet är att det kräver så mycket tålamod i ärlighet och närvaro.

    Jag var otrogen mot min sambo och var sexberoende, jag tog inget verkligt ansvar för vår relation och kollade porr, flirtade och drack mycket. Det gick till en gräns där jag blivit helt sjuk och min sambo blev sjuk på grund av mig. Hon fick leva i relation till min rubbade tillvaro med det svek och den opålitlighet och förvirring som det innebar.

    Vi började om på nytt. Mycket samtalande. Vi frågade oss ärligt: vill vi vara med varandra? Och vad är grunden till de olika problem vi har?

    Efter det har jag tagit ett annat ansvar i relationen och arbetar för att vara kärleksfull och närvarande dagligen. Min erfarenhet som här viktigast är att det är inte alltid vad vi tänker och känner som är viktigast - men tvärtom - det är riktningen som fötterna pekar i som gör vår relation så fin idag!

Svar på tråden Hur ser er relation ut idag och vad gjorde du?