Inlägg från: Anonym (chefen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (chefen)

Frånvaro på jobbet skapar problem

Anonym (Liv) skrev 2021-01-21 13:34:12 följande:
    De berättade på möte att verksamheten blev mycket större under tiden som jag varit föräldraledig och jag behövs på ett helt annat sätt än jag var van med.Exempelvis vill de utveckla #teamet# och vi-känsla där som självklart inte går när jag uteblir. Men jag undrar om de tänker på annat sätt när de insett verkligheten..Att deras drömmar får vänta...
    "Att deras drömmar får vänta..."?

Jag undrar om du överhuvudtaget förstår hur en professionell arbetsplats fungerar?

Det är klart att det skapar problem om du är bort så mycket som du är och jag har full förståelse för frustrationen. Jag tycker att du ska kontakta läkareföretagshälsovård för utredning, att vara sjuk/vabba två veckor per månad är INTE normalt, oavsett corona.

Ett annat råd är att du börjar tänka över din attityd. Människor som du blir förr eller senare uppsagda pga "arbetsbrist" eller arbetsbrist efter omorganisation. Eller till och med utköpt.Det är lättare än vad du tror att göra sig av med en medarbetare som inte presterar ett dugg.
  • Anonym (chefen)
    Anonym (Liv) skrev 2021-01-21 13:48:02 följande:
    Allt detta förstår jag om det gällde ett vinstdrivande företag. Jag jobbar på ett kommunalt verksamhet som klarar av sina mål även om inte jag är där för tillfälle. 
    Jag skrev inte vinstdrivande företag, jag skrev professionell arbetsplats. Det jag skrev gäller oavsett privat företag eller kommunal verksamhet. Du skulle bara vet hur många anställda som försvinner pga de orsaker jag skrev tidigare även i en kommunal verksamhet!
Svar på tråden Frånvaro på jobbet skapar problem