Frånvaro på jobbet skapar problem
Be din arbetsgivare att sätta en deadline efter antal arbetsdagar. Är datumet om två månader. Ja då är deadline om 40 arbetade dagar.
Be din arbetsgivare att sätta en deadline efter antal arbetsdagar. Är datumet om två månader. Ja då är deadline om 40 arbetade dagar.
Jag är borta mycket. Två veckor i månaden säkert. Men jag kan inte göra något åt och det vet de.Vi har haft möte om det. Jag kan jo inte säga upp mig och stå där utan inkomst...
Det är det som de har så svårt att acceptera. Egentligen har jag det svårt själv. Möten måste bokas om hela tiden och jag tappar fokus och är inte så duktig längre eftersom min arbetstid blir så upphakad. Men det finns inget att göra utan bara acceptera sig själv som urusel medarbetare för tillfälle...
Jag försöker nu läsa och svara på jobbmejl fast jag är sjuk. Min flicka är bara 17 månader gammal och accepterar bara mig nära sig när vi är hemma. Hon saknar mig så mycket efter dagis så hon ?klistrats sig fast? på mig när hon är hemma och skriker oavbrutet när pappa försöker ta över.
Ingen blir drabbad då utredningar gäller förhållanden som redan existerar och ska bara beskriva något som redan görs...
Jag har haft möte med facket när de började skriva sms till min privata telefon när jag vabbade och uppmanade mig att komma till jobbet då jag ?saknas?. Så det har de slutade med. Jag tror att de vill att jag säger upp mig. Men kan jo inte göra det nu. Vem vill anställa en som är borta mycket?
Ingen blir drabbad då utredningar gäller förhållanden som redan existerar och ska bara beskriva något som redan görs...
Om ingen blev drabbad skulle de väl inte efterfråga din närvaro? Du får det att låta som att du inte ens behövs på din arbetsplats.
Du skrev att barnet inte kan vara med pappan, den biten får ni ju jobba på. Klart man måste dela på vab.
Men varför tar inte pappan mer vab? Det låter ju som att han behöver tillbringa mer tid med dottern, och du behöver ju jobba. Två veckor frånvaro per månad är ju jättemycket.
"Att deras drömmar får vänta..."?
Jag undrar om du överhuvudtaget förstår hur en professionell arbetsplats fungerar?
Det är klart att det skapar problem om du är bort så mycket som du är och jag har full förståelse för frustrationen. Jag tycker att du ska kontakta läkareföretagshälsovård för utredning, att vara sjuk/vabba två veckor per månad är INTE normalt, oavsett corona.
Ett annat råd är att du börjar tänka över din attityd. Människor som du blir förr eller senare uppsagda pga "arbetsbrist" eller arbetsbrist efter omorganisation. Eller till och med utköpt.Det är lättare än vad du tror att göra sig av med en medarbetare som inte presterar ett dugg.
Så du behövs inte? Ja, då kommer du sannolikt at bli uppsagd pga arbetsbrist.
Egentligen hade det varit bättre om de sagt upp mig, men vill inte göra det själv och blir utan A-kassa i 45dagar.