Inlägg från: Anonym (Projektsamordnare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Projektsamordnare)

Frånvaro på jobbet skapar problem

Det är din arbetsgivares ansvar att se till att ha personal så att det räcker. Med tanke på din höga frånvaro borde företagshälsovården vara inkopplad också.

Men du har också ett ansvar att meddela i god tid när du märker att det som ålagts dig inte kommer att bli färdigt i tid. Och när ni lägger upp arbetet för dig behöver ni ta din höga sjukskrivningsgrad i beaktan. Utgå från 50% när ni lägger upp projekten, så blir det mer överensstämmande med verkligheten. Det är viktigt för att minska stressen både för dig och dina chefer.

Anonym (oavsett) skrev 2021-01-21 18:33:35 följande:

Stackare!

Men jag fick uppfattningen att du har ett jobb som till viss del kan skötas hemifrån? Kanske förstod jag fel då. Om du skulle kunna skriva på utredningar hemma, skulle du ju inte behöva vara sjukskriven i samma utsträckning. 

Med tanke på rådande situation hoppas jag att TS jobbar hemifrån även som frisk (när det går).
    Anonym (Liv) skrev 2021-01-21 18:44:59 följande:

Det stämmer. Och vi får diskutera det med chefen om det fortsätter på samma sätt i år.

Jobbar du inte hemifrån nu? (Trodde alla som kunde gjorde det.)
    Anonym (Liv) skrev 2021-01-21 18:09:21 följande:

Jag ville gå ner i tid, med det vill inte chefen. Fast jag har rätt till det enligt lagen.

Din chef verkar ju mer än lovligt knäpp... Gå ner i arbetstid ändå om det är det du vill.
Svar på tråden Frånvaro på jobbet skapar problem