Inlägg från: Anonym (eh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (eh)

Frånvaro på jobbet skapar problem

What? Alla andras vardag kan ju inte stanna upp för att du är sjuk. Vad din chef borde göra i sånna fall är att lägga lite mer av ditt jobb på någon annan. Eller vet inte hur man brukar gör men din situation är ju inte direkt unik så borde väl finnas sätt man brukar lösa det där på.
    Sen gillar jag inte din stil, du verkar helt oförstående och oberoende av vilken sits du sätter andra i. Oavsett om det är ditt fel eller inte att du blir sjuk måste du väl förstå att din frånvaro påverkar ditt arbete. Att ärenden tar dubbelt så lång tid tycker jag verkar ganska allvarligt...

• Anonym (eh)
    Anonym (Liv) skrev 2021-01-21 21:26:48 följande:
    Jag är ingen karriär människa och har faktiskt noll ambitioner. Jag vill bara gå till jobbet och få min lön för tiden som jag där. Förut under fyra år fungerade det hur bra som helst även när jag var sjuk då och då. Nu verkar det uppstå oväntade krav på min prestation samtidigt som jag skolar in mitt barn på dagis och Corona krav. Så det blev en hel ny situation för mig.
    HAHA. Då gissar jag att du är sjuk oftare än vad du verkligen behöver. Och tar gärna någon dag extra när du ändå håller på. Med detta tankesätt lär du inte ens prestera bra när du är på jobbet, och gissar att du tar långa kafferaster och gärna ofta. Hoppas din chef ser igenom detta.... usch. 
Svar på tråden Frånvaro på jobbet skapar problem