Inlägg från: Anonym (Jag med) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag med)

    Testosteron till kvinna

    Hej Ts,

    jag är också i klimakteriet o min gynekolog har skrivit ut Tostrex till mig (enligt henne det enda godkända testo-läkemedlet för kvinnor, i Sverige). Kan inte säga att det hjälpt så mycket, men lite iaf. Hade mest effekt i början. Man måste vara noga med att smörja på olika ställen så det inte blir behåring. 

  • Anonym (Jag med)
    Anonym (Nej!) skrev 2021-02-13 20:35:51 följande:

    Om du inte vill förvandlas till en man så ska du INTE ta testosterontillskott.


    Tror mer på min gynekolog än dig.
  • Anonym (Jag med)
    Anonym (Nej!) skrev 2021-02-14 00:11:32 följande:
    Jo, fast kvinnor har betydligt lägre nivåer testosteron än män och de har redan sina naturliga nivåer. Ökar man dessa riskerar kvinnan att utveckla mörkare röst, kraftigare kroppsbehåring etc. Varför vill man tillföra kroppen konstgjorda hormoner som innebär risker enbart för att få större sexlust? Det låter som TS enbart vill göra det för sin mans skull.

    Det finns som sagt betydligt besvärligare symtom än ökad kroppsbehåring när man tillför kroppen testosteron.
    Då ska du få veta att de här naturliga nivåerna varierar genom livet, hos kvinnor. Inte heller har Ts någonstans skrivit att hon vill göra det för sin mans skull, hon har inte ens nämnt nån man/annan kvinna..

    Jag svarar gärna på andra kvinnors frågor om det här, ifall nån undrar.
  • Anonym (Jag med)
    Anonym (Nej!) skrev 2021-02-14 12:37:45 följande:
    Var har jag påstått att de naturliga nivåerna inte varierar? Självklart gör de det men att de varierar är aldrig samma sak som att tillföra kroppen extra testosteron på konstgjord väg som TS överväger att göra, och tillför man kroppen konstgjorda hormoner så ger det symtom.

    TS nämner att hon vill tillföra testosteron pga att hon vill få mer sexlust, viljet jag tolkar som att hon vill få sexlust för sin mans skull..
    Nej, det ger inte alltid (negativa) symtom. Inte på mig t ex. Du borde inte yttra dig  så tvärsäkert om sånt du inte verkar veta så mycket om, fråga en gynekolog istället. 

    Och nej, det handlar inte alltid om män som förtrycker kvinnor som du verkar vilja få det till (suck).
Svar på tråden Testosteron till kvinna