• promet­heuz
    Fri 22 Jan 2021 10:09
    534 visningar
    6 svar
    6
    534

    vaxa mustach , kvinna?

    Hej, jag har faktiskt undrat över detta men aldrig kunnat fråga någon.

    Hur vanligt är det att kvinnor med väldigt blondt ansiktshår, ändå vaxar ansiktet tex mustachen? Jag frågade en vän för många år sedan om hon såg något jag verkade vara blind för, angående mitt egna utseende, och hon var utländsk och hade mörkt hår och kommenterade att jag hade ganska mycket mustache.

    Det var det allra sista jag tänkte mig att jag skulle få höra, så tydligen var jag väldigt blind i detta avseende. Jag bestämde mig för att jag inte behövde vaxa mig, men jag började fundera över hur mycket andra människor fokuserar sig på en annans ansiktshår även om det är väldigt ljust..

    Jag fokuserar inte på andra människors ansiktshår.. Är det för att jag inte lägger märker till det, för dem sköter sig så bra, eller är det för att de inte har något man borde lägga märke till från första början.. Vart är jag i denna skala undrar jag.

    Jag ser bra ut, jag tar hand om migsjälv, och har aldrig haft problem med att någon annan kommenterar mitt ansiktshår. Jag vill fortsätta ta hand om mig bra, och om det är vanligt med att vaxa mustachen så kanske jag ska vara öppen för det .. Vad säger ni , vad gör ni?

    Tackar för svar :)

  • Svar på tråden vaxa mustach , kvinna?
  • Gameof­throne­s
    Fri 22 Jan 2021 12:38
    #1
    +1

    Jag trådar istället för vaxar, har lärt mig tråda på mig själv. Det tar längre tid och hårväxten växer ut och det blir inte tjockare, inte stubbig känsla) har lena hårstrån, tunna. 

  • promet­heuz
    Fri 22 Jan 2021 12:44
    #2
    Gameofthrones skrev 2021-01-22 12:38:22 följande:

    Jag trådar istället för vaxar, har lärt mig tråda på mig själv. Det tar längre tid och hårväxten växer ut och det blir inte tjockare, inte stubbig känsla) har lena hårstrån, tunna. 


    Okej, bra att veta om alternativet, tackar :) det borde man kunna prova några gånger utan att bli tvungen att fortsätta 
  • Gameof­throne­s
    Fri 22 Jan 2021 13:05
    #3
    +1
    prometheuz skrev 2021-01-22 12:44:59 följande:
    Okej, bra att veta om alternativet, tackar :) det borde man kunna prova några gånger utan att bli tvungen att fortsätta 
    Jag tyckte att det blev jobbigt till slut och vaxa. Känner man till nån som kan tråda gå till den personen eller salonger finns vet ej hur det ser ut med det i salonger numer. Har en vän som gör det har lärt mig efter envishet det är en konst och kunna göra det bra. 

    Tråda är bäst! Lovar =)
  • Fri 22 Jan 2021 13:07
    #4
    +1

    Jag brukar vaxa med såna här tunna ansiktsremsor från weet. Kanske en gång varannan månad. Stråna kommer ju ut med rötterna så även där blir det ju så att det tar tid och de kommer ut tunna allt eftersom.

    Det enda som jag får tänka på är att inte ta 2 ggr på samma ställe för då följer huden med och så får man en skorpa vilket är rätt osnyggt på överläppen. Så man kör en remsa på varje sida. Funkar väldigt bra.

    Sen vet jag inte riktigt hur f-n weet räknat för remsorna räcker till 3 ggr så många behandlingarna som de där servetterna som följer med som ska ta bort överflödigt vax. Har dock lärt mig att en vanlig tvättlapp och valfri matolja funkar det med :)

  • promet­heuz
    Sun 24 Jan 2021 20:42
    #5

    Jag trådade ansiktet idag, jag trodde jag skulle hålla mig till överläppen men jag körde allt mellan hakan och ögonen. Man blev såklart trött efter 10 minuter, och når inte så smidigt .. ännu.. men man blir väl bättre med övning.

    Hittills är jag jättenöjd med resultatet. Rodnaden försvann efter några timmar, med lite ekologisk kokosolja.

    =P

  • Gameof­throne­s
    Sun 24 Jan 2021 22:12
    #6
    +1

    Åh vad kul att du provade på tråda =)

    Med mer färdigheter så trådar man vara på ett par minuter. När hårväxten växer ut så är dem mjukare

    <3 <3

    Kul!

Svar på tråden vaxa mustach , kvinna?