• Anonym (Osäke­r)
    Sun 24 Jan 2021 02:26
    3683 visningar
    19 svar
    19
    3683

    Är jag hetero eller är jag bi? Hjälp mig :))

    Hej. Jag är en tjej som är förvirrad över min sexuella läggning. Jag vet att man inte måste definiera sin läggning men för mig känns det ändå bra ifall jag skulle kunna göra det. Jag velar hela tiden mellan heterosexuell och bisexuell.

    Tecken på att jag skulle kunna vara bisexuell:

    - Jag fantiserar väldigt ofta om att ha sex med en tjej eller röra en tjej på ett intimt sätt. Går igång på detta extremt mycket och blir väldigt upphetsad av det.

    - När jag brukade se på porr så tände jag mest på tjejerna i porren och tyckte att de var väldigt sexiga och upphetsande.

    - Oftast tycker jag att tjejer är snyggare än killar, om de är sminkade, annars inte. Det finns många snygga män men det är svårare att hitta en snygg man än en snygg kvinna, tycker jag.

    - När jag var liten så lekte jag sexuella lekar med en tjej i min närhet. Vi hade dock aldrig sex. Jag kände inget konstigt alls när vi gjorde detta och jag tyckte att hon var väldigt fin. Kände dock inte sexuell attraktion till henne.

    Tecken som talar emot att jag är bisexuell:

    - Jag har aldrig haft sex med en tjej (har bara levt i relationer med män) och är osäker på om jag vill ha sex med en tjej eller om det bara är en fantasi. På ett sätt så skulle jag vilja prova men ändå inte. Jag vet inte om jag skulle bli upphetsad av det irl och gilla det.

    - Jag tycker egentligen att fittor är rätt äckliga och jag vet faktiskt inte om jag skulle vilja slicka någon eller inte. Vet inte alls vad jag skulle tycka om det eller om jag ens skulle kunna genomföra det. Rent spontant så känns tanken inte så lockande, då hade jag hellre blivit slickad.

    - När jag förställer mig själv i ett förhållande med en tjej så känner jag blandade känslor. På ett sätt känns det bra och mysigt och som att det skulle kunna gå, fast på ett annat sätt så känns det inte sannolikt att jag skulle börja gilla en tjej så mycket som krävs för ett förhållande eller att jag skulle vilja vara i det förhållande långsiktigt, mycket beroende på att jag vill ha en familj bestående av en man och barn.

    Ni som nu har läst allt detta, baserat på allt det jag beskrivit här, vad skulle ni säga att min läggning är? Vet att ingen annan än jag kan veta egentligen men vill höra vad ni tänker. :)

  • Svar på tråden Är jag hetero eller är jag bi? Hjälp mig :))
  • Anonym (Conny L)
    Sun 24 Jan 2021 06:31
    #1

    Precis som du säger: Måste man definiera sin läggning? Jag tror inte att man är strikt "antingen eller", utan man är "både och". Jag är man och har aldrig varit nära en man, men fantiserar om det.

    Jag betraktar mig som binyfiken. Fantiserar själv, i min frus öra ibland, och har i hemlighet chattsex med kvinnor och män. Med män fantiserar jag ofta om att vi är två män i en trekant med en kvinna. Otroligt upphetsande.

    Tänker att jag någon gång skulle vilja känna en annan mans kön i handen. Helst tillsammans med min fru. Men hon har inte visat intresse ännu.

  • Anonym (Deton­ator)
    Sun 24 Jan 2021 06:53
    #2

    Det låter som att du är bi-nyfiken. Attraherad av tjejer, men kanske inte nödvändigtvis vill ha ett förhållande med en tjej.

  • Anonym (Deton­ator)
    Sun 24 Jan 2021 06:55
    #3

    Sexualitet är flytande hos många, i större utsträckning hos kvinnor.

  • Stiffy
    Sun 24 Jan 2021 09:46
    #4

    Jag tror som tidigare skribent att sexualiteten kan vara flytande. Och är man kåt så rivs en del gränser man kanske inte skulle kunna tänka sig att passera när man inte är kåt.

    Jag lever också ett hetrosexuellt liv men helt klart "binyfiken".

    Så mitt ganska oerfarna råd är att släppa lite på definitionsförsöken och utforska lite istället vad det står för och hur det känns i verkligheten. Antingen gillar du det och om inte är ingen skada skedd, då vet man.

  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Sun 24 Jan 2021 10:42
    #5

    Har gjort en del tester på internet och detta så kallade kinseytest. Samtliga har visat på bisexuell, på kinsey fick jag nog 2. Kanske detta kan ge en fingervisning

  • Sun 24 Jan 2021 10:43
    #6

    Det är skillnad på kärlek och sexuell attraktion.
    Att du tänder på kvinnokroppen betyder inte att du vill vara i förhållande med en kvinna utan helt enkelt att du tänder på kvinnan/kvinnokroppen.
    I den mer öppna livsstilen är det vanligt att kvinnorna leker med varandra också utöver att vara med män men ingen av de vi träffat på har någon önskan om att leva ihop med en kvinna för det utan det är bara en härlig njutning för stunden.

  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Sun 24 Jan 2021 10:47
    #7
    Anonym (Conny L) skrev 2021-01-24 06:31:42 följande:

    Precis som du säger: Måste man definiera sin läggning? Jag tror inte att man är strikt "antingen eller", utan man är "både och". Jag är man och har aldrig varit nära en man, men fantiserar om det.

    Jag betraktar mig som binyfiken. Fantiserar själv, i min frus öra ibland, och har i hemlighet chattsex med kvinnor och män. Med män fantiserar jag ofta om att vi är två män i en trekant med en kvinna. Otroligt upphetsande.

    Tänker att jag någon gång skulle vilja känna en annan mans kön i handen. Helst tillsammans med min fru. Men hon har inte visat intresse ännu.


    Man måste inte men som jag skrev så skulle jag gärna vilja göra det.

    Jag tror faktiskt inte att alla är både och
  • Anonym (Deton­ator)
    Sun 24 Jan 2021 10:48
    #8
    Stiffy skrev 2021-01-24 09:46:30 följande:

    Jag tror som tidigare skribent att sexualiteten kan vara flytande. Och är man kåt så rivs en del gränser man kanske inte skulle kunna tänka sig att passera när man inte är kåt.


    Ja, det kan jag skriva under på. Jag är man och mest straight, men när jag blir kåt på män, så blir jag hur slampig som helst.
  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Sun 24 Jan 2021 10:49
    #9
    Leostar skrev 2021-01-24 10:43:57 följande:

    Det är skillnad på kärlek och sexuell attraktion.

    Att du tänder på kvinnokroppen betyder inte att du vill vara i förhållande med en kvinna utan helt enkelt att du tänder på kvinnan/kvinnokroppen.

    I den mer öppna livsstilen är det vanligt att kvinnorna leker med varandra också utöver att vara med män men ingen av de vi träffat på har någon önskan om att leva ihop med en kvinna för det utan det är bara en härlig njutning för stunden.


    Detta vet jag redan, att det är skillnad alltså.

    Ibland så känns det dock som att jag hade kunnat vara tillsammans med en kvinna, om jag hittade rätt.

    Men vad menar du, att du inte tycker att man är bisexuell bara för att man tänder på kvinnor utan man måste isåfall vilja ha ett förhållande med kvinnor för att räknas som bisexuell enligt dig?

    Det är ju min sexualitet jag skriver om här.
  • Anonym (Y)
    Sun 24 Jan 2021 10:52
    #10

    Det var inte så svårt. Du verkar vara bisexuell.

    Jag är heterosexuell och kvinna. Jag har ingen som helst dragning till kvinnor, varken på det sexuella planet eller det romantiska planet och skulle jag ha det så skulle jag inte vara heterosexuell.

  • Anonym (Deton­ator)
    Sun 24 Jan 2021 10:54
    #11
    Anonym (Osäker) skrev 2021-01-24 10:49:37 följande:
    Detta vet jag redan, att det är skillnad alltså.

    Ibland så känns det dock som att jag hade kunnat vara tillsammans med en kvinna, om jag hittade rätt.
    Ja, vem vet, kanske är rätt för dig. Vi får hoppas pandemin blåser över snart, så du kanske kan dejta lite kvinnor i sommar.
  • Anonym (Y)
    Sun 24 Jan 2021 10:54
    #12
    Stiffy skrev 2021-01-24 09:46:30 följande:

    Jag tror som tidigare skribent att sexualiteten kan vara flytande. Och är man kåt så rivs en del gränser man kanske inte skulle kunna tänka sig att passera när man inte är kåt.

    Jag lever också ett hetrosexuellt liv men helt klart "binyfiken".

    Så mitt ganska oerfarna råd är att släppa lite på definitionsförsöken och utforska lite istället vad det står för och hur det känns i verkligheten. Antingen gillar du det och om inte är ingen skada skedd, då vet man.


    Nja. Jag är heterosexuell och tjej. När jag blir kåt så blir jag för det första inte kåt på kvinnor och för det andra så vill jag inte ha sex med kvinnor bara för att jag råkar vara kåt. Det skulle jag inte ha oavsett om jag är kåt eller inte. Skulle mina gränser börja rivas bara för att jag är kåt så är jag ju inte längre heterosexuell. Säger ju sig självt.
  • Sun 24 Jan 2021 10:55
    #13
    Anonym (Osäker) skrev 2021-01-24 10:49:37 följande:
    Detta vet jag redan, att det är skillnad alltså.

    Ibland så känns det dock som att jag hade kunnat vara tillsammans med en kvinna, om jag hittade rätt.

    Men vad menar du, att du inte tycker att man är bisexuell bara för att man tänder på kvinnor utan man måste isåfall vilja ha ett förhållande med kvinnor för att räknas som bisexuell enligt dig?

    Det är ju min sexualitet jag skriver om här.
    Njae, det var väl kanske inte vad jag ville säga utan visst kan du klassa dig som bisexuell eller i alla fall bi-nyfiken.

    Själva sätter vi inte så mycket etiketter på sånt utan lever ut våra lustar och tar för oss när det känns bra.
  • Anonym (Kvinn­a)
    Sun 24 Jan 2021 10:58
    #14
    Leostar skrev 2021-01-24 10:43:57 följande:

    Det är skillnad på kärlek och sexuell attraktion.

    Att du tänder på kvinnokroppen betyder inte att du vill vara i förhållande med en kvinna utan helt enkelt att du tänder på kvinnan/kvinnokroppen.

    I den mer öppna livsstilen är det vanligt att kvinnorna leker med varandra också utöver att vara med män men ingen av de vi träffat på har någon önskan om att leva ihop med en kvinna för det utan det är bara en härlig njutning för stunden.


    Är bisexuell.

    Jag kan inte tänka mig vara tillsammans med en kvinna långsiktigt men jag tänder på kvinnor och kan ha sex med dem. Det räcker mycket väl för att kalla sig bisexuell
  • Sun 24 Jan 2021 11:23
    #15

    Är du osäker betyder det i praktiken att du är bi i större eller mindre utsträckning. Svårare är det inte. Vi som är helt hetero vet det säkert och är ointresserade/äcklas av tanken på sex med samma kön.

  • Anonym (Strai­ght bi)
    Sun 24 Jan 2021 11:30
    #16

    Jag har alltid tänkt att man är bi om man kan få känslor för båda könen och av den anledningen inte identifierar mig som bi eftersom jag bara attraheras sexuellt. Min poäng är att det viktigaste är att veta vad man vill och tycker om.

  • Anonym (Kvinn­a)
    Sun 24 Jan 2021 11:40
    #17
    Anonym (Straight bi) skrev 2021-01-24 11:30:55 följande:

    Jag har alltid tänkt att man är bi om man kan få känslor för båda könen och av den anledningen inte identifierar mig som bi eftersom jag bara attraheras sexuellt. Min poäng är att det viktigaste är att veta vad man vill och tycker om.


    Det stämmer inte..

    Bisexuell, varför heter det annars sexuell på slutet? Det handlar ju både om vilket/vilka kön man tänder på och attraheras av men även om vilket/vilka kön man får romantiska kön. Du är bi om du tänder på samma kön, även fast du nu inte skulle vilja ha ett förhållande med någon av samma kön. Det är exakt samma för mig btw och då är man bi.
  • Sun 24 Jan 2021 19:05
    #18

    Du är hetero. Att fantisera om även kvinnor är nog lika normalt som en del kan ha fantasier med våldtäktsinslag utan att för den skull bli upphetsade eller vilja ta del av av det i verkligheten.

  • Anonym (Osäke­r kille)
    Sun 30 Jan 2022 11:23
    #19

    Tja, läst ditt inlägg och känner igen mig väldigt mycket själv. Jag och min bästa vän börja tidigt att smygtitta i hans mors porrtidningar och då förstod vi inte vad hetero/bi/lesbisk lr gay var och vi fick se allt som och onnanerase ofta ihop.

    Sen har jag alltid vid flertal tillfällen så länge jag kan minnas tittat på andra killar i badhus duschen,bastu gym m.m. och inte känt mig kåt eller upphetsad av killen i fråga men blivit kåt när jag sett vissa killar ifall de vart stora eller halvhårda i bastu framförallt. Det gör mig oftast kåt och vill känna, smaka men inte kommit så långt än.

    Sen har det alltid varit något speciellt att se på porr där bisex förekommer och även transsexuella. 

    Osäker på min läggning med samtidigt lite blyg och feg/rädd för att folk i min närhet ska få veta .

    Hoppas på tips och idéer ifrån dig om du vågar dig längre än mig 

    Puss & kram

Svar på tråden Är jag hetero eller är jag bi? Hjälp mig :))