Inlägg från: Anonym (X) |Visa alla inlägg
  • Anonym (X)

Oense om pengar

Har ni äktenskapsförord?

• Anonym (X)
    Anonym (Jag) skrev 2021-01-26 09:22:33 följande:
    Det har hänt att jag pratat om separation, han får fullständig panik och vill inte för allt i världen att vi ska separera.
    Anonym (X) skrev 2021-01-26 09:25:34 följande:

Har ni äktenskapsförord?

Anonym (Jag) skrev 2021-01-26 09:33:33 följande:
    Nej.

Föreslå att ni går på familjerådgivning eller åtminstone till en jurist för att reda ut hur ni ska samarbeta, annars kommer det gå ännu mer åt skogen än det redan gjort.
  • Anonym (X)
    Anonym (A) skrev 2021-01-26 09:53:32 följande:
    Du säger att du är sjuk och har därför gått hemma. Men om du är så pass dålig att du inte kan jobba, hur kan du då orka ta hand om fyra barn, hem och matlagning med krav på hög nivå? Du klarar definitivt av mycket mer än du tror (och kanske vad din man försöker inbilla dig).

Tycker inlägget har en poäng. Är du säker på att du inte kan jobba åtminstone halvtid ts för att dra in lite pengar till din hushållskassa?

Ni tror helt enkelt inte att TS är sjuk? OK.

Vilka halvtidsjobb skulle ni rekommendera som passar med skoltider, och vem ska då ta hand om det TS gör hemma idag? TS man verkar ju varken intresserad av att hjälpa till hemma eller betala för städhjälp/barnpassning/matkasse/catering.
    (Eller tänker ni att hon plötsligt ska orka allt hemma plus halvtidsjobb..?)

• Anonym (X)
    Anonym (Jag) skrev 2021-01-26 10:02:33 följande:
    En dag kunde jag plötsligt inte ens gå, kroppen lade av totalt. Inte ens efter det kan han tänka sig ha främlingar i huset.
    Vem tog hand om hem och barn då?
  • Anonym (X)
    Anonym (Ts saknar verklighet) skrev 2021-01-26 10:04:53 följande:
    Du har också valt att skaffa alla barnen.
    ...har inte han det?
  • Anonym (X)
    Anonym (Varför all skuld på TS?) skrev 2021-01-26 10:09:44 följande:
    Så du får ihop alla barnens kostnader för kläder, eventuell telefoni, idrottande, nöjen på barnens barnbidrag? Plus då att TS behöver kläder till sig själv, telefoni och kanske något eget fritidsintresse?

Ja, maken står för allt övrigt. TS gör allt jobb med hushåll (=han kan lägga all sin tid på karriären och tjäna pengar) och barn trots att hon inte mår bra. Så varför lägger du all skuld på TS?
  • Anonym (X)
    Anonym (Vänster är ett skällsord) skrev 2021-01-26 21:36:33 följande:

Jag orkar inte läsa igenom 12 sidor...

Men detta är val standard "hans pengar är våra pengar, men mina pengar är mina"....

Nej. Det är det inte.
Svar på tråden Oense om pengar