Inlägg från: Anonym (Vänster är ett skällsord) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vänster är ett skällsord)

Oense om pengar

Jag orkar inte läsa igenom 12 sidor...

Men detta är val standard "hans pengar är våra pengar, men mina pengar är mina"....

Resonemang i stil med detta verkar öka från dag till dag.....

Anonym (X) skrev 2021-01-26 21:43:46 följande:
    Nej. Det är det inte.
    TS ondgör sig över att hennes man inte spenderar sina pengar som hon önskar...

Som jag läste trådstarten så har TS inte heller alls bidragit till familjens ekonomi på lång tid, men ändå levt ett bekvämt liv då hennes man tagit full ekonomiskt ansvar för familjens försörjning...

Nu när TS äntligen får in lite pengar, då är det minsann hennes egna pengar att spendera på sig själv?

Detta håller inte ens lite.

Hade jag varit TS andra hälft hade hon fått ultimatum, in med detta till familjen eller packa väskan o försvinn.

"Om du förväntar dig att allt mitt ska vara ditt, då får du också finna dig i att allt ditt är mitt."
    Anonym (Jag) skrev 2021-01-26 22:14:27 följande:
    Det borde gälla allt isf, inte att han ska kunna glida runt utan att behöva tänka på annat än sitt jobb medan jag sköter resten.
    Du inser inte att era insatser i familjen kompletterar varandra?

Han står ensam för ansvaret för familjens ekonomi, allt ni har, allt ni äter, allt ni gör betalas av honom ensam.
    Men du är missnöjd för att han inte utöver detta också delar det praktiska ansvaret runt hushållssysslor? 

Är du missnöjd med detta upplägg så är det ju bara att separera?
    Sköt din egen försörjning i ditt eget hushåll o ta hand om barnen varannan vecka, se hur mycket bättre och bekvämare liv du får...
    Anonym (Jag) skrev 2021-01-26 22:11:40 följande:

Okej, så ska jag försöka förklara närmare.

-wall of text-

Du skulle ha mina sympatier om du som många andra drog det där lasset och samtidigt arbetade heltid.

Nu har du tack vare att din man tar fullt ekonomiskt ansvar hela dagarna fria att utföra allt detta.

Som du själv var inne på, det är många som skulle byta rakt av med dig utan att fundera...
Svar på tråden Oense om pengar