Inlägg från: Anonym (Varför all skuld på TS?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varför all skuld på TS?)

Oense om pengar

Anonym (Ts saknar verklighet) skrev 2021-01-26 09:43:53 följande:
    Yta är viktigt men ni bor uppenbarligen väldigt billigt/litet/ i ett sämre område och du handlar väldigt billig mat? Gissar jag annars måste han ha en lön på 200 000/ månad..

Separera på prov och se vem som får det jobbigast. Du påstår att han inte skulle klara sig utan din arbetsinsats och han tycker att du slösar pengar. Testa och se vem så får det tuffast. Då vet ni vems arbetasinsats som är värd mest.

Du får allt nödvändigt betalt! Jag tycker att du får mycket pengar för att inte ens behöva jobba! Du tar hand om ditt egna hem och dina egna barn precis som alla andra gör. Men du slipper jobba så som alla andra måste.

Sen sitter du självklart djupt i skiten. Du har skaffat fler barn än du orkar och skulle ha råd med. Du är ekonomiskt beroende och du och barnen hamnar snabbt i relativ fattigdom om mannen träffar någon annan...
    Så du får ihop alla barnens kostnader för kläder, eventuell telefoni, idrottande, nöjen på barnens barnbidrag? Plus då att TS behöver kläder till sig själv, telefoni och kanske något eget fritidsintresse?

Ja, maken står för allt övrigt. TS gör allt jobb med hushåll (=han kan lägga all sin tid på karriären och tjäna pengar) och barn trots att hon inte mår bra. Så varför lägger du all skuld på TS?
    Anonym (Ts saknar verklighet) skrev 2021-01-26 10:04:53 följande:
    Ok så din man har lön på 200 000kr/månaden och du har en sjukdom som inte ger dig rätt till någon ersättning alls.

Du har också valt att skaffa alla barnen.
    Mannen har också valt att skaffa fyra barn. Fyra barn som han tar noll ansvar för bortsett från att han ser till att de har någonstans att bo och mat inköpt (tvivlar på att han vare sig gör inköpen eller lagar maten). 
    Anonym (A) skrev 2021-01-27 08:58:48 följande:
    Det ÄR inte möjligt att göra allt jag gör utöver ett heltidsjobb, för det jag gör tar hela dagen. Hade man varit nöjd med att storstäda nån gång i veckan, ja, men inte om det ska göras varje dag.

Vilken normal människa kräver storstäd varje dag? Sjukt beteende. Jag skulle vägra.
    En pedant som inte har någon som helst förståelse för vad som krävs. Tyvärr brukar det vara enklare att göra skiten än att vägra då det bara skapar så mycket andra problem. Denna typ av beteenden brukar inte heller komma direkt utan smyga sig in i form av psykisk misshandel genom nedtryckning etc. 

TS skulle absolut må mycket bättre utan sin man men det är inte så jäkla lätt när man har fullt sjå att hålla ihop hela dagen.
Svar på tråden Oense om pengar