Inlägg från: Lys12 |Visa alla inlägg
  • Lys12

BF Oktober 2021

Strumpludd skrev 2021-02-09 16:09:10 följande:

Hej!

Bf 11 okt, livrädd och superexalterad, v6 idag.

Var stensäker redan två dagar efter äl och har haft symptom ända sedan dess.

Läst massor och så många ?experter? säger att man absolut inte kan känna något första 5-6 veckorna.. kanske är en häxa, vet ej. Ringde bm V4 och hon ifrågasatte om jag ens hade plussat. Jag hade då plussat 5dagar i rad..

Svintrött och mår illa, gråter för allt och tycker tiden går så långsamt.

Fick lov att berätta för min chef då jag fick sjukskriva mig några dagar pga trötthet..

Tacksam att jag jobbar hemifrån och har en fin partner som handlar och pysslar om mig.

Hur får man tiden att gå för en rastlös själ utan energi? ????

Grattis! Vill gärna veta vad för symtom du hade? Hade ÄL för en vecka sen cirka och har vissa symtom, men tänker att de säkert är inbillning då det är så tidigt. Så intressant att veta vilka symtom du hade så tidigt!
  • Lys12
    Aklejan skrev 2021-02-09 20:31:02 följande:

Jag hade också symtom väldigt tidigt, vet inte exakt äl men veckan efteråt iaf Magkramper, ömma bröst, illaluktande svett (även direkt efter dusch, rikliga flytningar. Det gav känslan av att det borde vara nåt på g

Åh tack för att du delar med dig! Så spännande ju! Häftigt att ha symtom så tidigt! Har aldrig varit gravid så vet inte hur det känns eller så, men jag och sambon har precis börjat försöka och visste när jag hade äl, så detta blir första försöket. Känner smått illa mående som kan komma jätte hastigt och försvinna lika fort, rikliga flytningar, känsliga bröstvårtor och har idag börjat känna att de strålar lite smått i brösten. Slutade dock med preventivmedel i oktober och har inte förrän förra månaden börjat få en regelbunden menscykel, (från att jag hade 40-45 dagar till 29 dagar senaste två månaderna. Så vet inte om det kan va det som spökar eller om de kan va symtom på graviditet.
  • Lys12
    Strumpludd skrev 2021-02-09 20:45:32 följande:

Jag hade stickningar i ena äggstocken och kände hur det liksom vandrade ner mot livmodern. Svårt att säga mer än att det va en distinkt känsla av att något hände där. Även ömma bröstvårtor. Dagen innan jag plussade grät jag för exakt allt.

Håller tummarna för dig!

Åh tack så mycket för infon! ja vi får se vad de kan vara. Skrev ovanför mina symtom. Men glömde lägga till att jag har sura uppstötningar, och som halsbränna. Brukar aldrig ha så, och har inte ätit eller druckit något annorlunda än vanligt. Vet dock inte om det är ett vanligt symtom.
Svar på tråden BF Oktober 2021