• Fru89

BF Oktober 2021

Tråden för oss med BF oktober 2021

Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.

Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!

• Svar på tråden BF Oktober 2021
  • Lys12
    Aklejan skrev 2021-02-09 20:31:02 följande:

Jag hade också symtom väldigt tidigt, vet inte exakt äl men veckan efteråt iaf Magkramper, ömma bröst, illaluktande svett (även direkt efter dusch, rikliga flytningar. Det gav känslan av att det borde vara nåt på g

Åh tack för att du delar med dig! Så spännande ju! Häftigt att ha symtom så tidigt! Har aldrig varit gravid så vet inte hur det känns eller så, men jag och sambon har precis börjat försöka och visste när jag hade äl, så detta blir första försöket. Känner smått illa mående som kan komma jätte hastigt och försvinna lika fort, rikliga flytningar, känsliga bröstvårtor och har idag börjat känna att de strålar lite smått i brösten. Slutade dock med preventivmedel i oktober och har inte förrän förra månaden börjat få en regelbunden menscykel, (från att jag hade 40-45 dagar till 29 dagar senaste två månaderna. Så vet inte om det kan va det som spökar eller om de kan va symtom på graviditet.
  • Strumpludd
    Lys12 skrev 2021-02-09 20:25:19 följande:

Grattis! Vill gärna veta vad för symtom du hade? Hade ÄL för en vecka sen cirka och har vissa symtom, men tänker att de säkert är inbillning då det är så tidigt. Så intressant att veta vilka symtom du hade så tidigt!

Jag hade stickningar i ena äggstocken och kände hur det liksom vandrade ner mot livmodern. Svårt att säga mer än att det va en distinkt känsla av att något hände där. Även ömma bröstvårtor. Dagen innan jag plussade grät jag för exakt allt.

Håller tummarna för dig!
  • Lys12
    Strumpludd skrev 2021-02-09 20:45:32 följande:

Jag hade stickningar i ena äggstocken och kände hur det liksom vandrade ner mot livmodern. Svårt att säga mer än att det va en distinkt känsla av att något hände där. Även ömma bröstvårtor. Dagen innan jag plussade grät jag för exakt allt.

Håller tummarna för dig!

Åh tack så mycket för infon! ja vi får se vad de kan vara. Skrev ovanför mina symtom. Men glömde lägga till att jag har sura uppstötningar, och som halsbränna. Brukar aldrig ha så, och har inte ätit eller druckit något annorlunda än vanligt. Vet dock inte om det är ett vanligt symtom.
  • Jagerika
    Strumpludd skrev 2021-02-09 16:09:10 följande:

Hej!

Bf 11 okt, livrädd och superexalterad, v6 idag.

Var stensäker redan två dagar efter äl och har haft symptom ända sedan dess.

Läst massor och så många ?experter? säger att man absolut inte kan känna något första 5-6 veckorna.. kanske är en häxa, vet ej. Ringde bm V4 och hon ifrågasatte om jag ens hade plussat. Jag hade då plussat 5dagar i rad..

Svintrött och mår illa, gråter för allt och tycker tiden går så långsamt.

Fick lov att berätta för min chef då jag fick sjukskriva mig några dagar pga trötthet..

Tacksam att jag jobbar hemifrån och har en fin partner som handlar och pysslar om mig.

Hur får man tiden att gå för en rastlös själ utan energi? ????

Yeey! En med samma BF som mig :D det är klart man kan känna? Jag gjorde IVF och kände 2 timmar efter insättningen att ägget fäste, i och med att jag fick en brännande mensvärk, precis som med min förra graviditet ( blev tyvärr MA)! Jag plussade svagt ÄL+8 alltså 3 dagar efter insättning! På ÄL+12 fick jah 2-3 på digitala och det vad då bim-3 för min del! Jag kände massor! Och känner massor fortfarande i v6(5+1) <3 svullen, ömma bröst, blir super hungrig snabbt och är trött!
  • Soon2be4

Hej! Ny här men har funderat länge på att gå med men ville plussa först.

Är i v4 och har bf 22oktober. Har aldrig fått missfall men är såklart orolig att det ska bli så. Vi har försökt sen i september och hade nästan tänkt ge upp, men så kom plusset. Ja jag vet att det är löjligt att man tänkt ge upp så fort när det finns de som kämpar superlänge. Detta blir andra barnet för mig och första för sambon.

• Zvartaliljan86
    rollingsky skrev 2021-02-09 14:46:09 följande:

Grattis! Håller tummarna för dig att allt går vägen denna gång.

Jag plussade också tidigt och mår verkligen jätteilla. Jag har inte mått så här med någon av de andra barnen. Är idag i vecka 4+0 (plussade i lördags). Min yngsta är också 9 och blir fyran här med!

Åh vad roligt, när tänker ni berätta för barnen? Jag tror vi kommer vänta till v.12 pga missfallsrisken. Men åh vad jag längtar till att se deras reaktioner!

Är du med i någon Facebook-grupp?
  • Snäckan92
    Lys12 skrev 2021-02-09 21:14:20 följande:

Åh tack så mycket för infon! ja vi får se vad de kan vara. Skrev ovanför mina symtom. Men glömde lägga till att jag har sura uppstötningar, och som halsbränna. Brukar aldrig ha så, och har inte ätit eller druckit något annorlunda än vanligt. Vet dock inte om det är ett vanligt symtom.

Jag har med lite sura uppstötningar och mild halsbränna
  • Snäckan92
    Lys12 skrev 2021-02-09 21:14:20 följande:

Jag har med lite sura uppstötningar och mild halsbränna
  • Ritzy

Positivt test idag bim+2 (tror jag) och har absolut inga gravidkänningar. Precis som första graviditeten. Andra graviditeten hade jag massa känningar redan innan bim, men det slutade tyvärr i missfall nu i januari. Hoppas det går bättre denna gång :) BF mitten på oktober, men lite osäker på exakt datum.

• EnPetra

Bra tips mot illamående? 

Jag mår så fruktansvärt illa hela dagarna. Har inte behövt spy (än), men det är inte långt borta.

Kan inte äta just någonting, försöker för att jag tror att det ska bli bättre, men blir egentligen bara mer illamående. 

Provat lite olika typer av mat, salta kex, skorpor, hårdbröd, frukt, morötter, mjölk, vatten, fun light. 

Går även ut med hunden x- antal gånger per dag, så får frisk luft och motion som ju borde hjälpa litegrann.. 

Svar på tråden BF Oktober 2021