• Fru89

BF Oktober 2021

Tråden för oss med BF oktober 2021

Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.

Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!

• Svar på tråden BF Oktober 2021
  • Sussna85
    Al88 skrev 2021-03-30 16:08:20 följande:

Grattis! Älskar när man ska berätta för barnen:)

Ja de blev glada :) Min son på 10 år sa att han hade misstänkt nått,jag har ju inte druckit öl och vin på länge sa han,haha :D
  • Sussna85
    Al88 skrev 2021-03-30 16:08:20 följande:

Grattis! Älskar när man ska berätta för barnen:)

Ja de blev glada :) Min son på 10 år sa att han hade misstänkt nått,jag har ju inte druckit öl och vin på länge sa han,haha :D
  • Baconpie

Idag var jag på uppföljande vul efter period av blödning (som tack och lov slutat sen en vecka) och fick se ett litet foster som rörde sig. Så häftigt! Gynekologen sa att risken för missfall är obefintlig, vilket nästan känns för bra för att vara sant! Hon kunde också bekräfta att vi hade tvillingar från början och att blödningarna var ett tidigt missfall. Nu ser jag fram emot KUB 20/4, om det ser bra ut tror jag att jag ska köpa första bäbisplagget. Har ni andra gjort det?

• Sylphide

Goda nyheter på KUB idag. Världens finaste lilla bebis låg där och vinkade till oss! De 3 blivande storebrorsorna blev förvånade men mycket glada, efter att de förstått att det inte var ett aprilskämt! =D

Sån lättnad både att bebis verkar må bra och att barnen blev glada över ett kommande syskon!

• Fru89
    Baconpie skrev 2021-04-01 18:20:19 följande:

Idag var jag på uppföljande vul efter period av blödning (som tack och lov slutat sen en vecka) och fick se ett litet foster som rörde sig. Så häftigt! Gynekologen sa att risken för missfall är obefintlig, vilket nästan känns för bra för att vara sant! Hon kunde också bekräfta att vi hade tvillingar från början och att blödningarna var ett tidigt missfall. Nu ser jag fram emot KUB 20/4, om det ser bra ut tror jag att jag ska köpa första bäbisplagget. Har ni andra gjort det?

Skönt att få en förklaring till blödningarna!

Fast att gynekologen säger att risk för missfall är obefintlig tycker jag är ganska oproffsigt, för så är ju inte fallet. Nu vill jag verkligen inte skrämma dig, men det kan ju faktiskt ske. Även om vi såklart håller alla tummar att allt ska gå bra :)

Jag väntar ju nummer två o kommer nog vänta med att köpa kläder tills jag gått igenom vad vi sparat sen tidigare. Dock har jag en blivande storasyster här hemma som längtar efter att få köpa ALLT till bebisen. Men tänker nog vänta till efter RUL, som vi gjorde med första innan vi började shoppa :)
  • Annosnartmammatill4
    viljaa skrev 2021-03-30 07:15:35 följande:

Nix, här ser jag ingen tydlig nub tyvärr! Men härligt att allt såg bra ut för er! :)

Vill du kolla min med om du ser?

• viljaa
    Annosnartmammatill4 skrev 2021-04-03 17:52:33 följande:

Vill du kolla min med om du ser?

Ser ut som en tjej! Vilken vecka är du i? Nubben kan ?stiga? fram till v 13+0 så om du är långt ifrån så skulle jag ibte dra för stora växlar på nub-teorin :)
  • viljaa
    Al88 skrev 2021-03-30 15:12:28 följande:

En till men vet inte om det syns någon nub.

Hmm nej, ser ingen nub. Får vara en hemlighet tills vidare :)
  • Al88
    viljaa skrev 2021-04-05 08:06:26 följande:

Hmm nej, ser ingen nub. Får vara en hemlighet tills vidare :)

Ahhh typiskt haha om jag förstått vad nubben var innan kub så hade jag tagit någon av de andra fotona men men typiskt mig så nu får jag snällt vänta :)
  • MaTik

Hej, jag har KUB imorgon och känner mig jättenervös. Så rädd för att något ska vara fel, eller att det ska vara ett MA. Håll tummarna för mig!

Svar på tråden BF Oktober 2021