• Anonym (1)

Köpa baddräkt

Hej!

Kikar runt lite på baddräkt åt mig och dottern. Inser att de flesta välkända butiker och online-butiker erbjuder öppet köp på dessa, utan att kräva plombering. Jag tycker det är väldigt ohygieniskt!! Man vet ju inte vem som haft baddräkten hemma före mig och hur dom provat den ( med eller utan underkläder). Ofta är det även 365 dagars öppet köp så någon skulle i princip kunna gå runt i den naken hur mkt som helst i ett år och sedan skicka tillbaka den. Alla har heller inte skyddsplast.

Vet ni någon butik med varierat utbud av badkläder som inte tillåter returer på badkläder? Hur tänker ni då ni inhandlar badkläder? Är det jag som är överkänslig?

• Svar på tråden Köpa baddräkt
  • Anonym (Ghost)

Grejen varför du är sur nu är för att du inte fattar hur det går till. Kläder man skickar efter säljs inte vidare till nästa person, först åker de utomlands till nån fabrik som ska kontrollera om plagget är skadat, använt osv. Om plagget blir godkänt skickas det tillbaka till företaget, och det är då de kan sälja det igen. Så använda plagg säljs inte om bara hur som helst, och det blir ett förb... svinn, för att inte tala om hur det påverkar miljön med all extra frakt.

Gå till en fysisk butik nästa gång ni ska köpa badkläder.

• Pope Joan II
    Anonym (1) skrev 2021-01-26 15:42:23 följande:

Hej!

Kikar runt lite på baddräkt åt mig och dottern. Inser att de flesta välkända butiker och online-butiker erbjuder öppet köp på dessa, utan att kräva plombering. Jag tycker det är väldigt ohygieniskt!! Man vet ju inte vem som haft baddräkten hemma före mig och hur dom provat den ( med eller utan underkläder). Ofta är det även 365 dagars öppet köp så någon skulle i princip kunna gå runt i den naken hur mkt som helst i ett år och sedan skicka tillbaka den. Alla har heller inte skyddsplast.

Vet ni någon butik med varierat utbud av badkläder som inte tillåter returer på badkläder? Hur tänker ni då ni inhandlar badkläder? Är det jag som är överkänslig?

Du kan väl tvätta de baddräkter du bestämmer dig för att köpa innan du och din dotter använder dem? För själv kan du väl prova med underkläderna på även om nu någon annan inte skulle ha gjort det.
Svar på tråden Köpa baddräkt