Inlägg från: Melissaemma |Visa alla inlägg
  • Melissaemma

    Panik

    Hej! Jag och min sambo väntar vårt andra barn. Vi har en liten på 2 år. Just nu är jag inne i v 34. Första graviditeten gick hur bra som helst även förlossningen men börjar känna ångest nästan snudd på panik attack då jag känner mig övergiven - min sambo jobbar borta mån-torsdag kommer hem torsdag och ibland fredag, vill lägga till att jag är nyinflyttad sen 1,5 år till hans hemstad och känner ingen ( inte hunnit skapar kontakter ännu) dessutom försvårar Corona allt sosicalt. Men alla fall varje gång han åker iväg för att jobba så får jag som en panik ångest. Har varit jobbigt innan men börjas kännas vid detta mer starkt (påtagligt) nu så det liksom påverkar min vardag. Dessutom oros tankar och katastrof tankar kring vår lilla 2 åring som ( tex att jag skulle skada henne eller att hon blir skadad) Som sagt aldrig haft så här förut och skäms nästan att prata om detta då allt ska vara så lyckligt och glatt just nu egentligen.

    Men undrar om nån annan därute har varit med om samma eller nått liknande. ? Vet inte om det beror på hormonella med graviditeten och allt eller om jag bara håller på att få nån slags depression. Vet liksom inte vart jag ska ta vägen känner jag just nu. ????

  • Svar på tråden Panik
  • Melissaemma

    Jag ska till bm i morrn och fråga om samtal. Gällande min mans jobb så vet vi att det ej är hållbart i längden men med tanke på Corona så finns det tyvärr inget annat alternativ och känner bara där att jag får sån panik också av att veta att det ej finns nått val för oss just nu. Och jag känner bara panik av att veta att snart blir vi en till och det var redan mycket stress innan men vet att det är dumt och osmart av mig att försöka förutspå hur jobbigt det kommer bli. Blir bara negativt allting! ????Men antar att tryggheten i mitt fall just nu är inte alls som när jag väntade mitt första barn och nu ii sista skedet av graviditeten är också känna sig trygg och att ens nära och kära är i närheten endå och med tanke på Corona epidemin som säkert många gravida känner oro över utöver extra oro????vet inte vart jag vill komma men känner det känns bättre av att skriva av sig lite ??

Svar på tråden Panik